فرماندار میبد یزد: پرداخت نیم درصد سهم کتابخانه‌ها از درآمد شهرداری‌ها جدی گرفته شود

یزد-ایرنا- فرماندار میبد یزد گفت: سهم نیم درصد کتابخانه های عمومی این شهرستان که از درامد شهرداری ها باید پرداخت شود، جدی گرفته شده و همکاری لازم در این زمینه صورت گیرد.

به گزارش ایرنا، سید جمال سجادی، روز شنبه در نشست انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان افزود: سهم نیم درصد در راستای گسترش فعالیت کتابخوانی هزینه می شود و شهرداری‌های میبد، بفروئیه، ندوشن و سایر ارگان ها در سال جاری اهتمام لازم را داشته باشند.

وی ادامه داد: به منظور ایجاد تسهیل در جهت پیشبرد امور فرهنگی شهرستان و ترویج کتابخوانی، همکاری همه ارگان‌ها برای تامین منابع و تجهیزات مورد نیاز کتابخانه‌ها مورد انتظار است.

فرماندار میبد گفت: اهمیت دادن به ‌کتابخانه هر شهر باید در اولویت مسئولین باشد و فراهم آوردن امکانات مطالعه و کتاب‌خوانی در استان و شهرستان‌ها باید بیشتر جدی گرفته شود.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان میبد نیز در این جلسه ضمن ارائه ترازنامه مالی انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان میبد در سال ۱۴۰۱، گفت: در اولین جلسه شورای اداری اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان در سال جاری ، کتابخانه مرکزی میبد در بین ۱۱۲ کتابخانه استان به عنوان برترین کتابخانه از لحاظ میزان امانت منابع معرفی شده است.

اسماعیل سعادت ، خواستار توجه ویژه مسئولین شهرستان به این کتابخانه شد و اظهار داشت: مشارکت حداکثری شهروندان میبدی در دوازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی را نیز خواستاریم و برنامه های کتابخانه‌های عمومی شهرستان میبد در سال ۱۴۰۲ نیز در این نشست اعلام می شود که تقاضای همکاری و مساعدت همه دستگاهها را داریم.

شهرستان میبد ۶ باب کتابخانه شهری و یک باب روستایی دارد و در این کتابخانه ها ۱۷۷ هزار جلد کتاب موجود است. ۲۱ هزار نفر در کتابخانه های شهرستان میبد عضویت دارند که از این تعداد ۴ هزار ۵۷۰ نفر درحال حاضر فعالند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha