سیاهپوشی شمیران تا ری در سوگ بنیانگذار جمهوری اسلامی

شهرری- ایرنا- شمیرانات در شمالی ترین و شهرری در جنوبی ترین نقطه پایتخت همزمان با فرارسیدن سالروز رحلت ملکوتی بنیانگذار جمهوری اسلامی غرق در ماتم و سیاه پوش شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، از ری یا همان قبله تهران خبر می رسد که چهار تخته ابرپرچم مشکی در موقعیت های پل صوفی، میدان نماز، پل آوینی و ضلع جنوب حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برافراشته شده است.

سعید منوری معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه۲۰تهران در مورد اقدامات شهرداری این منطقه برای ۱۴ خرداد می گوید: هویت بخشی به سیمای بصری شهر و انجام تبلیغات محیطی سالگرد ارتحال امام راحل به همت اداره زیباسازی، با استفاده حداکثری از ظرفیت‌های موجود انجام شد.

او می افزاید: انجام عملیات پاکسازی نما و جداره های شهری به متراژ ۱۵۰۰ متر مربع، اهتزاز ۱۲۰ تخته پرچم مشکی در پل های سواره رو، نصب داربست و اسپیس جهت مراسم ارتحال امام خمینی (ع) از جمله فعالیت‌های این معاونت است.

سیاهپوشی شمیران تا ری در سوگ بنیانگذار جمهوری اسلامی

منوری خاطرنشان می کند: همچنین نصب ۵ هزار متر ریسه پارچه ای مشکی در معابر و میادین منتهی به حرم حضرت عبدالعظیم(ع) و مرقد امام خمینی (ره)، چاپ و اکران ۱۸ تخته بنرطرح های مصوب بر روی سازه های فرهنگی و ۵ نمایشگر شهری انجام شد.

منطقه ۲۰ (شهرری) جنوبی‌ترین منطقه شهری شهرداری تهران است و دارای پنج ناحیه داخل محدوده و ۲ ناحیه خارج محدوده و ۲۱ محله است.

این منطقه در جنوبی ترین نقطه شهری واقع شده است و از شمال به بزرگراه آزادگان، از شرق به بزرگراه امام علی، از جنوب به بزرگراه آوینی و از غرب به مبارک‌آباد و صالح‌آباد محدود می‌شود.

جماران نقطه ثقلی برای عزاداران امام خمینی(ره) در شمیرانات

البته که شمیرانات که به نگین تهران مشهور است و مسئولان شهرداری منطقه یک تهران هم در این رابطه بیکار ننشسته اند و جماران به عنوان قطب و محل سکونت امام راحل سیاه پوش تر از دیگر ناحیه های منطقه یک است.

در این رابطه احسان صفائی سرپرست معاونت خدمات شهری و محیط زیست منطقه یک می گوید: با توجه به حضور عاشقان آن حضرت برای تجدید میثاق با آرمانهای والای امام خمینی (ره) در بیت و حسینیه جماران نسبت به فضا سازی محیطی و سیاهپوش کرددن میادین و معابر منتهی به محدوده جماران در سطح منطقه اقدام شد.

او با اشاره به اقدامات انجام شده اداره زیباسازی منطقه یک هم ادامه می دهد: ریسه کشی، سیاهپوش کردن جداره ها، اهتراز پرچم های مشکی پایه بلند و پایه کوتاه بزرگراهی، اکران نما، پرچم های بزرگ و انجام تبلیغات از جمله اقدامات اجرایی است.

صفایی یادآوری می کند: جهت پذیرایی از زائران نیز موکبی به متراژ حدود ۱۴۰۰ متر مربع در پهنه تعیین شده برای منطقه یک در بهشت زهرا(س) و در جوار مرقد مطهر حضرت امام خمینی (ره) ایجاد و برپا شده است.

سیاهپوشی شمیران تا ری در سوگ بنیانگذار جمهوری اسلامی

از سوی دیگر طی روزهای پیش در جماران هم رویداد هنری امام مردم در آستانه سی و چهارمین سالگرد ارتحال ملکوتی بنیانگذار انقلاب حضرت امام خمینی (ره) برپا شد.

براین اساس ۲۰ تن از طراحان و هنرمندان گرافیست شهر تهران با محوریت طراحی آثار هنری، پوستر و آثار گرافیکی متناسب با ایام ارتحال حضرت امام (ره) به خلق آثار خود پرداختند.

همچنین در این روزها جمعی از دانشجویان و اقشار مختلف در آستانه سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) با حضور در حسینیه جماران با آرمانهای امام راحل (ره) تجدید بیعت کردند.

منطقه یک شهرداری تهران در منتهی‌الیه شمال شرقی این شهر واقع شده‌ است و شمالی‌ترین منطقه شهر تهران به حساب می‌آید.

این منطقه از شمال (شمیران) به رشته‌ کوه البرز، از غرب به منطقه اوین، از جنوب به بزرگراه شهید چمران و بزرگراه مدرس و بزرگراه شهید صدر و از شرق به لواسانات محدود می‌شود.

سیاهپوشی شمیران تا ری در سوگ بنیانگذار جمهوری اسلامی

به گزارش ایرنا، حضرت امام خمینی (ره) الگوی عالم عامل، وقت شناسی، مدیریت، شجاعت، خوش رفتاری، مردمداری، پارسایی و ساده زیستی ساعت ۲۲ و ۲۰ دقیقه شب سیزدهم خرداد ۱۳۶۸ به علت عارضه قلبی در سن ۸۷ سالگی چشم از جهان فروبست.

آیین تشییع پیکر امام راحل با حضور بیش از ۱۰ میلیون نفر (نزدیک به یک ششم جمعیت آن زمان کشور) نیز به عنوان بزرگترین تشییع تاریخ، به ثبت رسید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha