۹۶/۷ درصد اراضی ملی و منابع طبیعی استان کرمانشاه حدنگاری شده است

کرمانشاه- ایرنا- رییس کل دادگستری استان کرمانشاه با بیان اینکه تا اواخر خردادماه تمام زمین‌ها در حوزه منابع طبیعی و ملی استان حدنگاری خواهد شد، گفت: تا پایان سال ۱۴۰۱ حدنگاری ۹۶/۷ درصد اراضی ملی صورت گرفت.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، «پرویز توسلی زاده» در نشست شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی استان کرمانشاه افزود: در سه ماهه ابتدایی امسال مقرر شد تمام اراضی ملی و منابع طبیعی حد نگاری شود ضمن اینکه تمام اسناد به اداره ثبت اسناد و املاک استان صادر شده و در نشست امروز مصوب شد تا اواخر خرداد ماه سال جاری صدور سند صورت گیرد.

وی اظهار داشت: از دیگر دستور کار جلسه امروز تعیین تکلیف اراضی در حوزه مسکن و شهرسازی است که مصوب شد نشستی با حضور مدیران کل ادارات ثبت اسناد، راه و شهرسازی و منابع طبیعی تشکیل و تا روز سه‌شنبه تمام مصوبات و گزارش جلسه را به رییس کل دادگستری و دادستان مرکز استان ارسال کنند.

رییس شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی استان کرمانشاه یادآور شد: از دیگر موضوعات مطرح شده میزان اراضی اوقافی بود که در این خصوص نیز تصمیمات مهمی اتخاذ شد.

توسلی زاده در خصوص رفع تداخلات نیز تصریح کرد: از سال ۹۵ تا سال ۱۴۰۰تنها پنج درصد رفع تداخلات در قرارگاه مربوطه صورت گرفت اما از سال ۱۴۰۱ تاکنون بیش از ۷۰ درصد انجام شده است و استان کرمانشاه با اختلاف فاحش در کشور استان برتر است.

به گزارش ایرنا، کرمانشاه استانی پهناور در غرب ایران با ۲۵ هزار کیلومتر مربع مساحت، یکی از استان‌های مهم از حیث کشاورزی و منابع طبیعی محسوب می‌شود به طوریکه ۷۰ درصد مساحت استان را عرصه‌های منابع طبیعی با بیش از ۵۲۷ هزار هکتار جنگل و یک میلیون و ۱۹۲ هزار هکتار مرتع تشکیل داده است.

همچنین بیش از ۹۵۰ هزار هکتار زمین کشاورزی در استان کرمانشاه وجود دارد که سالانه چهار میلیون و ۵۷۵ هزار و ۸۱۴ تن انواع محصولات زراعی، باغی، دامی و شیلات و آبزیان در استان تولید می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha