عضو مجلس خبرگان رهبری: امام خمینی(ره) جریان مقاومت را به ما آموخت

شهرری _ایرنا _ دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با اشاره به بیان اینکه امام راحل شخصیتی الگو برای تمام عالم بوده است، گفت: امام خمینی(ره) جریان مقاومت را به ما آموخت.

حجت الاسلام رضا رمضانی گیلانی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا توضیح داد: امام همان الگویی است که نه فقط برای یک ملت بلکه برای ملل عالم قرار داده شده است و امروز وظیفه داریم این الگو را به جامعه بشری معرفی کنیم.

وی افزود: یکی از تاکیداتی که امام و رهبری به نسل جوان دارند این است که به خود بپردازند و خود را باور کنند و به توانمندی خود به صورت جدی توجه داشته باشند و دانش روز را بیاموزندچرا که علم باید پیشرفت کند و در کنار آن اخلاق و معنویت و توجه به عدالت و مبارزه با فساد باشد و سعی کنند سبک زندگی کرامت محور باشد که همه ابعاد زندگی انسان را مورد توجه قرار بدهد.

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت(ع) خاطرنشان کرد:امام دارای یک ادبیات جامع است که باید این ادبیات تبیین شود؛ و این ادبیات زمانی مطرح شد که تقابل بین بلوک شرق و غرب بوده است هر کدام دارای سهم خواهی با ایده های خاص بوده اند.

حجت الاسلام رمضانی گیلانی افزود: اما امروزه بلوک شرق که به زباله دان تاریخ پیوست و آن ادبیات کنار زده شد اما جریانی که توانسته در مقابل جریان استبکار بایستد اسلام بوده است؛ اسلام اجتماعی با آن معنای جامع و دقیق.

وی بیان کرد: امام یک ادبیات جامعی را از دین به ما آموزش داده اند نه فقط آن بعد رحمانی دین که باید بعد رحمانی دین باید به کل جامعه بشری و تک تک افراد سرایت کند بنایراین باید برابر اهل زر و زور و افرادی که دنبال ایجاد تبعیض و دنبال فساد و دنبال زورگویی هستند ایستاد.

وی اظهار داشت: امام این جریان مقاومت را به ما آموخت لذا ایشان فرمودند من در عمرم از احدی نترسیدم و به وظیفه الهی اش عمل کردند و همین ادبیات اسلام رحمانی در کنار مقاومت ذیل مقاومت توانسته امروز در مقابل نظام سلطه ایستادگی کنند و این ادبیات در این همایش ها مورد بحث قرار می گیرد و نسل ما با این ادبیات جامع آشنا می شوند که انسان می تواند در همه ابعاد خود را ظاهر کند و در مقابل هر خودکامه ای بایستد.

حجت الاسلام رمضانی گیلانی بیان کرد:چون جریان صهیونیست با آن پروتکل که تعریف کردند یک جریان ذیل نظام سلطه است قطعا ادبیات امام می تواند در برابر این جریانات انحرافی مقاومت کند و آنهایی که در صدد توسعه نظام سلطه هستند مجموعه ادبیاتی که در فلسفه سیاسی امام که تاکید داشتند جریان فلسطین و جهان اسلام میدانستند.

وی تصریح کرد:ایشان جریان فلسطین را مربوط به یک منطقه نمی دانستند و آن اتفاقاتی که به وجود می آمد و آن نقض حقوق بشری که صهیونیست ها در سازمان ملل می دیدیم که آن اتفاقاتی که افتاد برخلاف شان انسان و عقل و برخلاف فطرت و برخلاف حقوق اولیه انسان ها بود.

عضو خبرگان رهبری گفت: اینکه کودکان و زنان بی دفاع شهید می شوند؛ ادبیات امام این بود باید در برابر همه این جریانات ظلم و ستم ایستادگی کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha