جهان همچنان متحیر سیاست امام خمینی (ره) است

خرم‌آباد ایرنا - نماینده مرکز تحقیقات مجلس خبرگان رهبری گفت: جهان همچنان متحیر سیاست امام خمینی (ره) است و مقام معظم رهبری نیز ادامه دهنده این مسیر و نتیجه مکتب امام (ره) است.

به گزارش خبرنگار ایرنا آیت الله سید مجید بنی هاشمی روز یکشنبه در مراسم گرامیداشت سالروز ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب در حوزه کمالیه خرم آباد افزود:‌ امروز جهان متحیر سیاست امام است و رسانه های بیگانه با وجود حجم تبلیغ زیاد علیه جمهوری اسلامی معتقدند شخصی مانند امام خامنه ای در بحرانی ترین شرایط سیاسی کشور را به درستی هدایت کرده است تا دشمن به مقصد نرسد که این هم نتیجه مکتب امام راحل است.

وی با بیان اینکه امام(ره) یک چهره سیاسی صرف دنیای امروز و یک مرجع تقلید عادی و شخصیت روحانی معمولی نبود بلکه تفکر ایشان ریشه در اعماق دین اسلام داشت اظهار کرد: وجود امام راحل ذخیره ای بود که تفکر فقاهتی، انقلابی، معنوی، ظلم ستیزی و گرایش به محرومان و مستضعفان داشت و همین باعث شد تا اسلام ناب محمدی را به مخاطبان نشان دهد.

وی گفت: در حالیکه برخی به ذکر در مساجد اکتفا می کردند و کاری با حاکم ظالم نداشتند، اسلام امام خمینی (ره) اسلام مبارزه با متحجرینی بود که اسلام عقب افتاده بدون کاربرد و مخفی را جلوه داده بودند که در راس حرم لبیک گویان ایشان شیعیان و مسلمانان ایرانی بودند و مردم لرستان نیز که بیش از یک قرن به دنبال این نگاه بودند پیرو خط امام شدند.

آیت الله بنی هاشمی با تاکید بر اینکه امام راحل اسلام آمریکایی مرفهین بی درد بدون دغدغه مند مردم و بی تفاوت را نمی خواستند تصریح کرد:‌ بیش از ۳۰۰ هزار شهید و هزاران جانبازو آزاده برای این اسلام ایستادگی کردند.

وی افزود: اسلام امام خمینی (ره) ویژگی هایی را که باید در عرصه های مختلف ظهور و بروز داشته باشد در بر می گرفت و با اسلام دین از سیاست جدا، اسلام بی عرضه ها و محدود شده در محافل مذهبی و اسلام تشریفاتی مانند برخی کشورها در تضاد بود.

نماینده مرکز تحقیقات مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: این اسلام آنچنان در عرصه نظامی ظهور و بروز پیدا کرد که وقتی پایگاه عین الاسد توسط سپاه پاسداران انقلاب مورد هدف قرار گرفت آمریکای جهانخوار عقب نشست و ترامپ که برای هدف قرار دادن ۴۰ نقطه از ایران برنامه داشت، متوجه شد جمهوری اسلامی با احدی شوخی ندارد.

آیت الله بنی هاشمی اظهار داشت: در جنگ هشت ساله نیز ایران با دنیا می جنگید و جانانه دفاع کرد و اکنون به توانایی دست یافته است که پهپادهای میلیون دلاری دشمن را هدایت می کند و روی زمین نمی نشاند.

وی با اشاره به برگزاری ۴۳ سال انتخابات در جمهوری اسلامی ایران گفت:‌ مردم ایران پاسخ اغتشاشات و شعارها را در ۲۲ بهمن و نماز عید فطر دادند و به همین طریق نقشه دشمنان برآب شد.

نماینده مرکز تحقیقات مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد:‌ خروجی شعار زن، زندگی آزادی در ایران مادران شهدا هستند که در مکتب اسلام امام پرورش یافتند و نمونه آنها در هیچکدام از مراکز علمی بین المللی و سیاسی مدعی نیست و امروز هم خانواده شهدا، علما، ایرانیان مسلمان غیر مسامان و آزادیخواهان شایسته اجازه نمی دهند افرادی بر آنها حکومت کنند که مرم را دوباره به دریوزه گی، استعمار، استثمار و فلاکت بکشانند.

وی ادامه داد:‌ امام (ره) در مسایل اجتماعی بر مردم و حقوق فقرا و مستضعفان تاکید داشت و به برخی دولتمردان می تاخت همچنین خروجی مکتب ایشان افرادی مانند شهیدان مطهری، بهشتی، باهنر، چمران و حاج قاسم بودند.

آیت الله بنی هاشمی اضافه کرد: دشمن اراده کرده با مسایل اقتصادی به جنگ این تفکر بیاید اما همچنان که اغتشاشات و فتنه ها را پشت سر گذاشتیم امروز به زعامت مقام عظمای ولایت، حضور ملت شهید پرور و علمای بزرگ ایستادگی می کنیم و جنگ اقتصادی را نیز برنده خواهیم شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha