یوم الله ۱۵ خرداد یادآور قیام خونین مردم ایران علیه شاه ملعون است

رشت _ ایرنا _ شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان در بیانیه ای یوم‌الله پانزدهم خردادماه را یادآور قیام خونین مردم مظلوم و خسته از جور و بیداد ایران علیه شاه ملعون دانست که منتج به فروریختن بنیان کاخ کفر و ظلم شد.

در این بیانیه که نسخه ای از آن روز یکشنبه در اختیار ایرنا قرار گرفت، آمده است: پانزدهم خرداد ۱۳۴۲ مبدا نهضت اسلامی ملت انقلابی و مبارز ایران علیه ظلم و ستم رژیم طاغوتی و سرسپرده پهلوی است که با رهبری پیامبرگونه پیشوا و مرجع عالی‌قدر جهان تشیع امام خمینی (ره) آغاز و در بهمن ۱۳۵۷ به ثمر نشست.

این بیانیه می افزاید: یوم‌الله پانزدهم خرداد سرآغاز انقلابی عظیم است که با اراده و حضور بی‌نظیر مردم مسلمان ایران در صحنه مبارزه با استبداد رژیم خودکامه و دست‌نشانده پهلوی شکل گرفت و سرنگونی حکومت ۲ هزار و ۵۰۰ ساله ستم‌شاهی ایران را رقم زد.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در ادامه این بیانیه می افزاید: مردم مسلمان و انقلابی گیلان که به گواه تاریخ پرافتخار خود همواره مامن و پشتیبان علویان و میزبان فرزندان اهل بیت(ع) بودند و در انقلاب مشروطه و تاسیس نظام اسلامی به همت سردار جنگل میرزا کوچک خان جنگلی پیشتاز بودند و در شکل‌گیری نهضت اسلامی امام خمینی (ره ) نیز با ابراز عشق و ارادت به پیشگاه مرجعیت شیعه و تقدیم شهید حجت‌الاسلام والمسلمین سیدیونس حسینی رودباری (اولین شهید انقلاب اسلامی) همچون همیشه نقش خود را به بهترین شکل ایفا کردند.

در این بیانیه آمده است: اکنون پس از گذشت بیش از ۴۴ سال از عمر پربرکت انقلاب اسلامی، بصیرت و ولایت‌مداری گیلانیان غیور در ایران اسلامی مشهور و معروف بوده و ثابت کرده‌اند که به آرمان والای معمار کبیر انقلاب اسلامی و خون پاک شهدای عظیم الشان وفادار هستند.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان ضمن بزرگداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر قیام خونین پانزدهم خرداد از عموم مردم همیشه در صحنه استان دعوت کرد تا با شرکت در مراسم بزرگداشت قیام خونین یوم‌الله ۱۵ خرداد در سراسر استان و مراسم استانی با محوریت شهید حجت‌الاسلام والمسلمین سیدیونس حسینی رودباری که با سخنرانی دکتر محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی، ساعت ۹:۳۰ دوشنبه ۱۵ خرداد در مصلای امام خمینی(ره) شهر رودبار برگزار می‌شود، برگ زرین دیگری بر صحیفه افتخارات گیلانیان ولایی و انقلابی بیافزایند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha