۱۵ خرداد ۱۴۰۲، ۳:۱۲
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 85131300
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تأکید ترکیه‌ بر لزوم گفت وگو با دمشق برای حل مساله سوریه

تهران- ایرنا- مسئول پرونده سوریه در وزارت خارجه ترکیه یکشنبه شب گفت که گفت وگو با دمشق برای حل مساله این کشور مهم است.

به گزارش ایرنا از المیادین، «کورهان قراقوش» مسئول پرونده سوریه در وزارت خارجه ترکیه به این رسانه لبنانی گفت که گفت وگو با دمشق جزء نشست چهارجانبه ایران، روسیه، ترکیه و سوریه به میزبانی مسکو است.

مسئول پرونده سوریه در وزارت خارجه ترکیه افزود: گفت وگو با دمشق برای حل مساله سوریه مهم است.

پیش تر مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه پیشین ترکیه از نشست نمایندگان ترکیه، ایران، روسیه و سوریه طی روزهای آتی برای بحث درباره تدوین نقشه راه عادی سازی روابط آنکارا با دمشق خبر داده بود.

وی در این زمینه افزود: این نمایندگان در سطح معاونان وزیر هستند و برای تدوین نقشه راه روند عادی سازی روابط تلاش خواهند کرد. ما این مساله را در جریان تماس تلفنی اخیر با سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه بحث و بررسی کردیم.

نشست چهارجانبه وزرای خارجه ایران، روسیه، ترکیه و سوریه، ۲۰ اردیبهشت در مسکو برگزار شد. وزرای خارجه ایران، روسیه، ترکیه و سوریه پس از این نشست در بیانیه‌ای مشترک بر تعهد خود به تمامیت ارضی سوریه، عدم دخالت در امور داخلی و مبارزه با تمام اشکال تروریسم و همچنین بر اهمیت افزایش کمک‌های بین‌المللی به سوریه تأکید کردند.

این بیانیه تصریح کرد: وزیران در این دیدار فضای مثبت و سازنده‌ای را در تبادل نظر داشتند و توافق کردند که در دوره آتی تماس‌ها و گفت وگوهای فنی در سطح بالا در این قالب چهارجانبه ادامه یابد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha