یزدی‌ها به یاد امام(ره) و شهدای ۱۵ خرداد ۱۵۰ محفل قرآنی برگزار کردند

یزد- ایرنا- مدیرکل تبلیغات اسلامی یزد گفت: مردم مومن در ۱۲ شهرستان به یاد حضرت امام راحل عظیم الشان(ره) و شهدای قیام ۱۵ خرداد ۱۵۰ محفل انس با قرآن و کرسی‌های تلاوت در استان برگزار کردند.

حجت‌الاسلام علیرضا نجیمی، روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: محافل انس با کلام وحی و کرسی‌های تلاوت با همکاری خانه‌ها و موسسات قرآنی در مساجد و تکایا برگزار شود.

وی به اهمیت برگزاری اینگونه محافل نورانی در مناسبت‌های مختلف به یاد بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام راحل (ره) و شهدای انقلاب اسلامی اشاره کرد که سالانه انجام می‌گیرد.

این مسئول بیان کرد: در این محافل قرآنی و کرسی‌های تلاوت کلام وحی برخی از قاریان برجسته از یزد و مناطق در کنار استقبال اقشار مختلف به خصوص نوجوانان و جوانان حضور داشتند.

نجیمی تصریح کرد: علاوه بر برگزاری محافل و کرسی‌های تلاوت قرآن مجید که به صورت حضوری با همکاری تشکل‌های دینی و برخی هیئات برگزار شد مشابه آن در فضای مجازی نیز انجام گرفت.

یزدی‌ها به یاد امام(ره) و شهدای ۱۵ خرداد ۱۵۰ محفل قرآنی برگزار کردند

وی یادآورشد: سالانه در اکثر مساجد شاخص در ۱۲ شهرستان استان کرسی‌های تلاوت نور همراه با فعالیت‌های فرهنگی و بصیرتی پیش‌بینی و برگزار می‌شود.

به گفته مدیرکل تبلیغات اسلامی یزد، تاکنون ۱۷۱ موسسه و خانه قرآنی در استان تشکیل و سالانه طبق مقررات با مشارکت خیران و علاقه مندان فعالیت دارند که از این تعدد ۱۰۷ خانه قرآنی و ۶۴ موسسه است که اکثرا در یزد و بقیه در سایر مناطق و شهرستان‌ها با همکاری علاقه‌مندان و همراهی مسئولان اقدام موثر دارند.

نجیمی بیان کرد: مراکز قرآنی طبق مقررات با همراهی خیران و بکارگیری مرببان مجرب نقش مهمی در ارائه آموزش‌های دینی و قرآنی به دانش‌آموزان و سایر افراد علاقه‌مند وظایف خود را انجام می‌دهند و برای تقویت این مراکز باید بیش از گذشته اقدام شود.

استان یزد با یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر جمعیت بیش از سه هزار مسجد دارد .

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha