پاداش صرفه‌جویی برق نسبت به پارسال ۲۰ برابر شد

اردبیل - ایرنا - مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل با بیان اینکه پیش بینی شده است اوج مصرف برق در استان اردبیل به ۴۷۰ مگاوات برسد، گفت: مشترکانی که در فصل گرم در مصرف برق صرفه‌جویی کنند تا ۲ هزار تومان معادل ۲۰ برابر هزینه فروش برق پاداش صرفه‌جویی می‌گیرند.

حسین قدیمی روز سه‌شنبه در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار ایرنا، با تاکید بر لزوم مصرف بهینه برق در فصل گرم اظهار کرد: در راستای مدیریت مصرف انرژی بسته‌های تشویقی برای مشترکین کم مصرف برق در نظر گرفته شده است و مشترکانی که با برنامه‌های پیک مصرف تابستانی همکاری کنند، مشمول این بسته‌ها می‌شوند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل اضافه کرد: بر این اساس مشترکانی که در فصل گرم در مصرف برق صرفه‌جویی کنند تا ۲ هزار تومان معادل ۲۰ برابر هزینه فروش برق پاداش صرفه‌جویی می‌گیرند.

وی با بیان اینکه امسال پاداش صرفه جویی برق نسبت به پارسال ۲۰ برابر شده است، اضافه کرد: این پاداش‌ها در قبض برق مشترکان درج می‌شود و آنها برای دوره‌های بعدی از شرکت توزیع نیروی برق بستانکار خواهند شد.

قدیمی مبلغ این پاداش را ۲ هزار تومان به‌ ازای هر کیلووات ساعت اعلام کرد و گفت: این طرح از ابتدای خردادماه تا انتهای شهریور سال ۱۴۰۲ اجرا خواهد شد و دولت بدون درنظر گرفتن سقف، پیش‌بینی پرداخت هزاران میلیارد تومان پاداش را در دستور کار قرار داده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل بیان کرد: سال گذشته این طرح به صورت محدود اجرا شد ولی امسال همه مشترکان برق مشمول پاداش خوش مصرفی خواهند شد.

قدیمی خواستار مشارکت مردم برای اجرای بهتر این طرح شد و ادامه داد: با مشارکت مردم علاوه بر برخورداری از پاداش‌های در نظر گرفته شده شاهد عبور از پیک مصرف بدون کمترین مشکل خواهیم بود.

 پاداش صرفه‌جویی برق نسبت به پارسال ۲۰ برابر شد

هر سال مصرف برق ۶ درصد در استان اردبیل افزایش می‌یابد

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل خاطرنشان کرد: با اجرای طرح‌های تشویقی و مدیریت مصرف، تابستان امسال قطعی‌ برنامه‌ریزی شده برق در این استان اعمال نمی‌شود.

قدیمی افزود: با پیش بینی‌ها و اقدامات انجام شده و در صورت همراهی و صرفه جویی مردم سال ۱۴۰۲ سالی بدون خاموشی و قطعی برق در استان اردبیل خواهد بود.

وی با بیان اینکه هر سال به طور میانگین ۶ درصد مصرف برق در استان اردبیل افزایش می یابد، اظهار کرد: با افزایش مصرف در تابستان، صرفه جویی در مصرف برق در تمام اوقات شبانه روز بویژه زمان پیک بار برای جلوگیری از اعمال خاموشی ضروری است.

اوج پیک بار مصرف استان امسال به ۴۷۰ مگاوات می‌رسد

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل با اشاره به اینکه اوج پیک بار مصرف استان اردبیل در تابستان پارسال ۴۵۰ مگاوات بوده، بیان کرد: پیش بینی می شود اوج پیک بار مصرف استان در تابستان امسال ۴۷۰ مگاوات باشد.

قدیمی اضافه کرد: شرکت مادرتخصصی مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) شرکت توزیع برق استان را موظف کرده در مجموع ۱۵ درصد پیک بار مصرف در استان اردبیل کاهش یابد و برای این امر مدیریت مصرف برق با همکاری مردم ضروری است تا ضمن رسیدن به اهداف تعیین شده خاموشی برق نیز وجود نداشته باشد.

وی ادامه داد: بر همین اساس ۲۴ مگاوات برق مصرفی در بخش صنعت استان، ۲۵ درصد برق مصرفی بخش کشاورزی استان، ۱۶ درصد برق مصرفی بخش خانگی، ۱۳ مگاوات مولدهای خود تامین، ۶ مگاوات برق مصرفی معابر عمومی و ادارات و یک مگاوات برق سایر موارد باید مدیریت شود تا در فصل تابستان هیچگونه خاموشی و قطعی برق نداشته باشیم.

 پاداش صرفه‌جویی برق نسبت به پارسال ۲۰ برابر شد

مشترکان اردبیلی پارسال ۲۲۸ میلیارد ریال پاداش گرفتند

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل گفت: پارسال مشترکان این استان در مجموع ۲۲۸ میلیارد ریال به علت مصرف بهینه برق پاداش دریافت کردند.

قدیمی افزود: این شرکت پارسال ۱۹۰ میلیارد ریال به مشترکان خانگی و ۳۸ میلیارد ریال به واحدهای صنعتی و کشاورزی که در زمان اوج پیک بار همکاری کرده بودند، پاداش داد.

وی با تقدیر از همکاری مردم و مشترکان با شرکت توزیع نیروی برق استان، اظهار کرد: تابستان سال گذشته مردم همکاری خوبی با شرکت توزیع نیروی برق داشتند به طوری که نسبت به تابستان سال ۱۴۰۰ شاهد کاهش ۴/۵ درصدی مصرف برق خانگی در استان بودیم.

به گزارش ایرنا، استان اردبیل حدود ۶۲۰ هزار مشترک برق دارد که ۸۱ درصد آنها بخش خانگی هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha