۱۵ خرداد ۱۴۰۲، ۱۵:۲۴
کد خبرنگار: 1309
کد خبر: 85131560
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پیشرفت سد باهوش در تنگستان به ۱۷ درصد رسید

۱۵ خرداد ۱۴۰۲، ۱۵:۲۴
کد خبر: 85131560
پیشرفت سد باهوش در تنگستان به ۱۷ درصد رسید

بوشهر- ایرنا- استاندار بوشهر گفت: پروژه سدباهوش تنگستان به عنوان یکی از پروژه‌های سفر نخست دولت‌سیزدهم اکنون دارای پیشرفت فیزیکی ۱۷ درصد دارد.

به گزارش ایرنا، احمد محمدی زاده روز دوشنبه در بازدید از سد باهوش در تنگستان اظهار کرد: با پیش‌بینی تمهیدات لازم و تامین اعتبارات مورد نیاز، در هفته دولت ۱۴۰۱ و گذشت کمتر از یکسال از نشست کشاورزان تنگستان با رئیس جمهور، عملیات اجرایی احداث سد باهوش آغاز شد.

وی افزود: اکنون و در حالی که حدود ۹ ماه از آغاز عملیات اجرایی سد باهوش می‌گذرد، ۱۷ درصد پیشرفت فیزیکی این سد است و برنامه‌ریزی شده در موعد مقرر افتتاح شود.

استاندار بوشهر تصریح کرد: این سد از نوع بتنی غلتکی به طول ۳۷ متر و در حوضه آبریزی به مساحت ۶۲۸ کیلومتر مربع با حجم مخزن ۱۸.۵ میلیون مترمکعب است.

وی اضافه کرد: اعتبار این سد۳۵۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی است و از مجری پروژه می‌خواهیم با هدف جلب رضایت کشاورزان با کار شبانه‌روزی، در کمترین زمان ممکن طرح را تکمیل کند.

محمدی‌زاده ادامه داد: کنترل سیلاب‌های مخرب و کاهش خسارت‌های ناشی از آن از اهداف اجرای سد باهوش است.

وی افزود: تامین آب مطمئن برای آبیاری نخلستان‌ها، تامین بخشی از حقابه نخیلات شبکه آبیاری اهرم، کاهش فشار بر سفره‌های آب زیرزمینی منطقه و تثبیت مشاغل حوزه کشاورزی نیز از دیگر هدف‌های احداث سد باهوش در تنگستان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha