۱۶ خرداد ۱۴۰۲، ۴:۵۳
کد خبرنگار: 1385
کد خبر: 85131759
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

روسیه: یکهزار و ۵۰۰ نظامی اوکراین کشته و ۲۸ تانک در دونتسک منهدم شدند

تهران- ایرنا- وزارت دفاع روسیه بامداد سه‌شنبه اعلام کرد که در حمله نیروهای این کشور در جنوب منطقه دونتسک یکهزار و ۵۰۰ نظامی اوکراینی کشته و ۲۵ تانک از جمله هشت لئوپارد آلمانی منهدم شدند.

به گزارش ایرنا به نقل از اسپوتنیک، این وزارتخانه در بیانیه‌ای گفت که حملات اوکراین خصوصا در جنوب منطقه دونتسک روز دوشنبه نیز ادامه داشت.

این بیانیه افزود: واحدهای تهاجمی نیروهای مسلح اوکراین متحمل تلفات سنگینی شدند. مجموع تلفات اوکراین در جنوب دونتسک بالغ بر بیش از یک هزار و ۵۰۰ نظامی است.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که در حمله نیروهای روس علیه اوکراینی‌ها «۲۸ تانک از جمله هشت لئوپارد ساخت آلمان، سه تانک ای.ام.ایک-۱۰ ساخت فرانسه و ۱۰۹ خودروهای زرهی منهدم شدند.

وزارت دفاع روسیه بامداد دوشنبه با اعلام اینکه یک حمله بزرگ ارتش اوکراین را در منطقه دونتسک خنثی کرده است، گفت: اما مشخص نیست که آیا این ضدحمله، آغاز ضدحمله بزرگ اوکراین بوده است یا خیر.

تشدید حملات در حالی است که آنا مالیار معاون وزیر دفاع اوکراین روز دوشنبه اعلام کرد که اوکراین حملات خود علیه مواضع روسیه را «در برخی جبهه‌ها» آغاز کرده است.

وی در کانال تلگرامی خود نوشت: عملیات دفاعی شامل همه اقدامات، از جمله ضد حمله است. بنابراین در برخی جهات به اقدامات تهاجمی روی آورده‌ایم.

این مقام اوکراینی تاکید کرد که «باخموت همچنان کانون درگیری‌های شدید است.»

از سوی دیگر میخائیل پرودولیاک مشاور رئیس دفتر ریاست‌جمهوری اوکراین در توییتی نوشت: هنوز هیچ ضد حمله گسترده‌ای علیه روسیه آغاز نشده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha