۱۶ خرداد ۱۴۰۲، ۹:۱۴
کد خبرنگار: 2748
کد خبر: 85131888
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیش از ۱۹ هزار تن محصول زراعی در لرستان خرید تضمینی شد

خرم آباد - ایرنا - رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: ۱۹ هزار و ۷۸۸ تن گندم، کاملینا و کلزا از ابتدای فصل برداشت تاکنون از شهرهای جنوبی استان به صورت تضمینی خریداری شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا سید عماد شاهرخی روز سه شنبه در چهارمین جلسه ستاد برداشت محصولات کشاورزی سال ۱۴۰۲ اظهار داشت: تاکنون ۱۸ هزار و ۶۱۵ تن گندم، ۲۹۹ تن کلزا و ۸۷۴ تن کاملینا توسط مباشر (تعاون روستایی) و با همکاری اداره کل غله و خدمات بازرگانی از شهرهای جنوبی استان خریداری شده است.

وی عنوان کرد: از ابتدای خرداد ماه سال جاری برداشت محصولات غلات و دانه‌های روغنی با فعالیت ۵۲۰ دستگاه کمباین در مناطق جنوبی استان شروع شده است و ۱۷ دستگاه کمباین غیر کاهکوب نیز برای برداشت دانه های روغنی مشغول فعالیت هستند.

وی تصریح کرد: برای تمامی کمباین‌های فعال، سهمیه سوخت مورد نیاز و کارت معاینه فنی صادر شده است و علاوه بر همکاران جهاد کشاورزی، ۱۰ تیم برداشت از شرکت‌های خصوصی مشغول نظارت بر فعالیت کمباین‌ها هستند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: همچنین آموزش‌های لازم در خصوص نحوه نظارت بر برداشت محصولات به کارشناسان، مهندسین ناظر و نیروهای بسیج کشاورزی شهرستان‌های جنوبی استان شامل پلدختر، کوهدشت، رومشکان و خرم آباد ارائه شده است.

شاهرخی همچنین افزود: طی سال زراعی جاری مبارزه با علف‌های هرز گندم در سطح ۲۳۱ هزار و ۳۰۷ هکتار با افزایش ۳۰ درصدی نسبت به سال قبل، مبارزه با علف‌های هرز جو در سطح ۱۰۹ هزار و ۱۱۷ هکتار با افزایش ۱۰۳ درصدی، مبارزه با سن غلات در ۸۱ هزار و ۱۰۲ هکتار و مبارزه با زنگ زرد گندم در سطح هفت هزار و ۲۰۶ هکتار صورت گرفته است.

وی ادامه داد: در حال حاضر میزان کشت گندم در دنیا به عنوان ستون فقرات امنیت غذایی و بخش کشاورزی ۸۷۰ میلیون تن است و ایران با تولید در حدود ۶ میلیون هکتار، در رتبه ۱۳ جهان قرار دارد.

۸۰۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی در لرستان وجود دارد و برداشت محصولات زراعی تا مهرماه ادامه خواهد داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha