کره جنوبی: اتحاد با آمریکا به ائتلاف هسته ای ارتقا یافته است

تهران – ایرنا – یون سوک یول رئیس جمهوری کره جنوبی روز سه شنبه گفت بر اساس توافق او با جو بایدن رئیس جمهور آمریکا برای تقویت تعهد هسته ای واشنگتن به کره جنوبی، ائتلاف با ایالات متحده به یک "ائتلاف هسته ای" ارتقا یافته است.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری یونهاپ، یون، با اشاره به بیانیه واشنگتن که در نشست وی با بایدن در واشنگتن در ماه اردیبهشت تصویب شد این اظهارات را در جریان یک سخنرانی در گورستان ملی سئول، بیان کرد. این توافق شامل اقداماتی برای تقویت تعهد "بازدارندگی گسترده" آمریکا برای دفاع از کره جنوبی با تمام توان نظامی، از جمله سلاح های هسته ای، می شود.

یون گفت: «بایدن و من به طور مشترک بیانیه واشنگتن را در ماه آوریل اعلام کردیم. توافق مزبور به طور چشمگیری برنامه بازدارندگی به کمک توان هسته ای ایالات متحده را تقویت می کند. اتحاد کره جنوبی و آمریکا اکنون به یک اتحاد مبتنی بر قدرت هسته ای ارتقا یافته است.»

یون خاطرنشان کرد کره شمالی در حال پیشبرد توانایی های هسته ای و موشکی خود است و استفاده از سلاح های هسته ای را مجاز کرده است.

وی مدعی شد: «دولت و ارتش ما با ایجاد یک سپر امنیتی آهنین بر اساس ائتلاف قوی‌تر از همیشه کره جنوبی و ایالات متحده، از جان و امنیت مردممان دفاع خواهند کرد.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha