۱۶ خرداد ۱۴۰۲، ۱۰:۲۹
کد خبر: 85132001
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خروج کشتی‌های چینی از آب‌های ویتنام پس از مذاکرات پکن-واشنگتن

تهران- ایرنا- داده های ردیابی کشتی‌ها نشان می‌دهد پس از مذاکرات میان واشنگتن و پکن، یک کشتی تحقیقاتی چینی همراه با اسکورت‌هایش از آب‌های ویتنام خارج شده‌است.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، براساس داده های ردیابی کشتی ها، یک کشتی تحقیقاتی چینی و اسکورت های آن که نزدیک به یک ماه در آب های منطقه انحصاری اقتصادی ویتنام (EEZ) در دریای چین جنوبی فعالیت می کردند، شب گذشته (دوشنبه) درست پس از مذاکرات سطح بالا میان مقامات واشنگتن و پکن، آب های این منطقه را ترک کردند.

بر اساس داده‌های ردیابی کشتی‌ها، این کشتی چینی در تاریخ ۷ مه (۱۷ اردیبهشت) در آب های ویتنام حرکت می کرد و ۱۲ کشتی دیگر نیز آن را همراهی می‌کردند. اما دیروز دوشنبه پس از مذاکرات مقامات ارشد آمریکا و چین در پکن که هر دو طرف آن را سازنده خواندند، کشتی چینی و اسکورت های آن سفر خود را به جزیره هاینان چین آغاز کردند و حوالی نیمه شب از آب های ویتنام خارج شدند.

دولت ویتنام در اعتراضی بی سابقه در تاریخ ۲۵ مه (۵ خرداد) از کشتی تحقیقاتی چینی و اسکورت های آن خواست پس از بازدید دمیتری مدودف رئیس جمهوری پیشین روسیه از هانوی، منطقه EEZ ویتنام را ترک کنند.

طبق قوانین بین‌المللی، کشتی‌ها مجاز به عبور از مناطق EEZ خارجی هستند، اما بررسی‌های غیرمجاز ممکن نیست.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha