۱۶ خرداد ۱۴۰۲، ۱۳:۳۰
کد خبرنگار: 1004
کد خبر: 85132162
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بودجه دانشگاه تربت‌حیدریه ۹۷ درصد افزایش یافت

۱۶ خرداد ۱۴۰۲، ۱۳:۳۰
کد خبر: 85132162
بودجه دانشگاه تربت‌حیدریه ۹۷ درصد افزایش یافت

تربت‌حیدریه - ایرنا - رییس دانشگاه دولتی تربت‌حیدریه از افزایش ۹۷ درصدی بودجه این مرکز علمی - آموزشی در سال‌ جاری خبر داد و آن را کم سابقه و حتی بی سابقه عنوان کرد.

دکتر عباس خاشعی‌ سیوکی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار افزود: بر این اساس در بخش بودجه هزینه‌ای که صرف امور آموزش، پژوهش و حقوق کارکنان دانشگاه تربت حیدریه می‌شود، رقم آن با رشد حدود ۳۰ درصدی از ۴۱ به ۶۸ میلیارد تومان افزایش یافت.

وی گفت: همچنین بودجه تملک دارایی دانشگاه تربت حیدریه که صرف امور عمرانی و ساخت و ساز می‌شود، با رشد ۱۷۰ درصدی از ۱.۷ به حدود ۱۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کرد.

خاشعی‌ سیوکی افزود: بودجه اختصاصی دانشگاه تربت حیدریه با رشد ۸۰ درصدی از پنج به ۹ میلیارد تومان برای امور عمومی رسید.

وی با بیان اینکه امسال ردیف ویژه‌ اعتباری برای پژوهشکده زعفران تربت حیدریه با ۲ میلیارد تومان بودجه اختصاص یافت گفت: زعفران محصول پایه‌ تربت حیدریه در حوزه کشاورزی است و ضرورت امور تحقیقی، پژوهشی، توسعه، ترویج و آموزش کشاورزان و دست‌اندرکاران این بخش از طریق دانشگاه تربت‌ حیدریه ضروریست.
رییس دانشگاه تربت‌حیدریه با یادآوری توجه و اهتمام دولت به امور علمی و آموزشی و افزایش ۹۷ درصدی بودجه این مرکز علمی (در مجموع) که بی سابقه بوده است از تلاش و همراهی مسوولان محلی این شهرستان بویژه نماینده مردم منطقه و نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس قدردانی کرد.

بودجه دانشگاه تربت‌حیدریه ۹۷ درصد افزایش یافت

خاشعی‌سیوکی ملاک افزایش بودجه یک دانشگاه را مجموعه ای از شاخص های مختلف همچون رشد پذیرش دانشجو، تعداد استاد، اقدامات زیربنایی و عمرانی، توسعه فضای آموزشی و تحقیقاتی و تعداد کارمندان عنوان و خاطرنشان کرد: خوشبختانه دانشگاه تربت حیدریه از یک حامی مالی خصوصی به نام بنیاد حامیان نیز برخوردار است که تشریک مساعی نیکوکاران و خیران باعث رشد اقدامات توسعه‌ای اعم از کمی و کیفی در این خطه از استان خراسان رضوی شده است.

به گفته وی هم اکنون در دانشگاه تربت‌حیدریه ۲ هزار و ۲۰۰ نفر دانشجو با ترکیب ۶۰ درصدی بانوان در ۳۰ رشته تا سطح کارشناسی ارشد تحت آموزش ۲۱۰ نفر استاد مدعو و ۴۷ نفر استاد ثابت مشغول تحصیل هستند.
وی اظهار کرد: گروه‌های آموزشی تولیدات گیاهی شامل اقتصاد کشاورزی، مرتع و آبخیزداری، گیاهان دارویی و بیوتکنولوژی، گروه‌های آموزشی مهندسی شامل عمران، کامپیوتر، صنایع، مکانیک و برق و همچنین گروه علوم انسانی شامل باستان شناسی و علوم سیاسی در دانشگاه تربت حیدریه فعال است.

تربت حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد به عنوان قطب اقتصادی بویژه در حوزه کشاورزی و تجارت دارای دانشگاه های مختلف اعم از دولتی ، آزاد و خصوصی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha