یک هزار و ۵۹۶ موتور سوار در سوانح درون شهری همدان مجروح شدند

همدان- ایرنا- رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان گفت: یک هزار و ۵۹۶ موتور سوار سال گذشته در سوانح درون شهری استان مجروح شدند و ۲۰ نفر جان خود را از دست دادند.

سرهنگ غلامعلی همایی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: داده های آماری گویای این است که ۹۹ درصد موتورسواران حین بروز سانحه رانندگی دچار جراحت شدید شده یا جان خود را از دست دادند و تنها یک درصد از این مهلکه جان سالم به در بردند.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان اضافه کرد: ۱۴ درصد موتورسواران متوفی و مجروح در سوانح درون شهری همدان زیر ۱۸ سال و ۳۹ درصد بین ۱۹ تا ۳۰ سال هستند که این آمار بیانگر این است که قشر فعال و جوان جامعه بیشترین مجروحان و متوفیان را تشکیل می دهند.

سرهنگ همایی ادامه داد: ۲۷ درصد مجروحان و متوفیان موتورسوار بین ۳۰ تا ۴۵ سال، ۱۱ درصد ۴۵ تا ۶۰ سال و هشت درصد بیش از ۶۰ سال هستند.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان گفت: به تازگی یک دستگاه سواری ۲۰۶ با راکب یک دستگاه موتورسیکلت در زیر پل میدان بار برخورد کرد که در این سانحه موتور سوار مجروح و به بیمارستان منتقل شد اما شدت جراحات موجب مرگ او شد.

وی با بیان اینکه علت بروز این حادثه در دست بررسی است گفت: ۲ ماهه نخست امسال نیز ۲ موتورسوار در سوانح درون شهری استان همدان جان باختند و ۲۸۶ موتورسوار نیز مصدوم و مجروح شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha