۹۰ درصد جمعیت دامی زنجان در واحدهای پراکنده روستایی نگهداری می‌شود

زنجان – ایرنا - مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: از حدود یک میلیون راس دامی سبک و سنگین در استان ۹۰ درصد در واحدهای پراکنده مناطق روستایی نگهداری می‌شود و این موضوع کار دامپزشکی را در ارائه خدامات بهداشتی با سختی مواجه می‌کند.

محمدباقر حاج کاظمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه سالانه چند نوبت واکسیناسیون دام های سبک و سنگین در استان انجام می شود، اظهار کرد: پراکندگی واحدهای پرورش دام در استان چالش هایی را در ارائه خدمات بهداشتی ایجاد کرده است ولی مجموعه دامپزشکی استان تمام تلاش خود را به کار می گیرد تا همه مناطق استان تحت پوشش خدمات بهداشتی و مراقبتی باشد.

وی بر ضرورت مراقبت از سرمایه دامی استان تاکید کرد و ادامه داد: سال گذشته حدود ۲۶۶ هزار تن انواع فرآورده های دامی در استان زنجان تولید شد.

حاج کاظمی با بیان اینکه فرآورده های دامی استان زنجان اعم از گوشت مرغ گرم و منجمد، ماهی تازه و منجمد و انواع محصولات لبنی جزو کالاهای صادراتی نیز هست، افزود: مقصد عمده صادرات این محصولات، کشورهای عراق، کویت، آذربایجان و ارمنستان است.

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان با بیان اینکه در کشتارگاه های استان، نظارت های جدی از سوی دامپزشکی بر کشتار دام انجام می شود، گفت: این نظارت ها در مراحل قطعه بندی و عرضه نیز ادامه دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha