۱۶ خرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۳۷
کد خبرنگار: 5472
کد خبر: 85132420
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

میزان خرید گندم در ایلام ۶۰ درصد افزایش یافت

۱۶ خرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۳۷
کد خبر: 85132420
میزان خرید گندم در ایلام ۶۰ درصد افزایش یافت

ایلام - ایرنا - مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان ایلام در خصوص وضعیت خرید گندم از کشاورزان استان، گفت: در سال زراعی جاری تاکنون میزان خرید گندم در استان ایلام ۶۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سعید شریفی روز سه شنبه در جلسه شورای آرد و نان استان ایلام، اظهار کرد: تاکنون ۲۵۶ هزار تن گندم از کشاورزان استان خریداری شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۰ درصد افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان میزان بهای خرید گندم از کشاورزان استان بوده که تاکنون یک هزار و ۹۲۸ میلیارد تومان آن پرداخت شده و مابقی آن نیز به تدریج پرداخت می شود.

شریفی با اشاره به اینکه میزان پرداختی به کشاورزان استان بابت خرید گندم ۷۱ درصد بوده است، گفت: قیمت خرید تضمینی گندم بر اساس قیمت سال گذشته است و در صورت تغییر قیمت، مازاد آن به کشاورزان پرداخت می شود.

میزان خرید گندم در ایلام ۶۰ درصد افزایش یافت

مدیرکل غله استان ایلام افزود: کار برداشت گندم در مناطق جنوبی استان ایلام تقریبا تمام شده و کار برداشت در مناطق شمالی استان آغاز شده است.

وی گفت: بیشترین گندم خریداری مربوط به شهرستان دهلران با ۱۷۳ هزار تن بوده است و در مجموع پیش بینی می شود بیین ۲۹۰ تا ۳۰۰ هزار تن گندم از کشاورزان استان خریداری شود که یک رکورد در استان محسوب می شود.

به گزارش ایرنا، استان ایلام دارای ۳۵۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha