مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان: منشاء بوی گاز غرب بندرعباس ناشناخته است

بندرعباس- ایرنا - مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان با تایید انتشار طولانی مدت بوی گاز در مناطق صنعتی و سکونتگاه های انسانی غرب بندرعباس گفت: این بو ناشناخته است و کارشناسان در حال بررسی برای شناسایی منشاء اصلی آن هستند.

حبیب مسیحی تازیانی روز سه شنبه در نشست خبری به مناسبت هفته محیط زیست (۱۶ تا ۲۲ خرداد) افزود: بر اساس آخرین نتایج به دست آمده، انتشار گاز از فلرهای پالایشگاهی عامل اصلی انتشار بوی یاد شده است که تاکنون چندین واحد صنعتی در غرب بندرعباس در همین زمینه اخطار گرفته اند.

وی بدون تعیین زمانی مشخص خاطرنشان کرد: بررسی های کارشناسی در آینده نزدیک، منشاء این آلودگی های ناشی از سوختن مواد نفتی را مشخص خواهد کرد و در صورت استمرار، مقصران به دستگاه قضایی معرفی خواهند شد.

امور مالیاتی متولی اعلام اسامی صنایع آلاینده

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان در پاسخ به پرسشی درباره دلیل منتشر نشدن فهرست صنایع آلاینده هرمزگان توضیح داد: فهرست ۲۵صنعت آلاینده سال گذشته را تهیه و به سازمان حفاظت محیط زیست کشور ارسال کرده ایم اما اسامی آنها را سازمان امور مالیاتی که عوارض و جرایم آلایندگی را دریافت می کند باید اعلام کند.

مسیحی تازیانی ادامه داد: سال گذشته از ۴۲۹ واحد صنعتی و تولیدی بازدید شد و۱۵۱ اخطار رفع آلودگی صادر شد.

وی رهاسازی سوخت قاچاق در تالاب‌ها و مناطق تحت حفاظت را یکی دیگر از تهدیدهای جدی زیست محیطی هرمزگان اعلام و اضافه کرد: تالاب بین المللی شورشیرین شاهد بیشترین آلودگی های نفتی از قاچاق سوخت است و ذخیره گاه جنگل های حرای این تالاب آسیب شدیدی دیده اند.

پنجم ماه ژوئن هر سال، برابر با ۱۵ خرداد ماه روزی است که از سوی سازمان ملل متحد به عنوان یکی از مهمترین و بزرگترین سازمان‌های بین المللی در سطح جهان؛ برای افزایش آگاهی مردم برای نگهداری محیط زیست و تحریک سیاستمداران به گرفتن تصمیماتی برای رویارویی با تخریب محیط زیست و گونه‌های زیستی‌جانوری، به‌عنوان روز محیط زیست انتخاب شده است.

امسال در ایران از ۱۶ تا ۲۲ خرداد هفته محیط‌زیست نامگذاری شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha