پلیس کرمانشاه با دستگیری ۹ نفر به نزاع دسته جمعی پایان داد

کرمانشاه – ایرنا - ماموران انتظامی شهرستان کرمانشاه با حضور به موقع خود علاوه بر پایان دادن به درگیری گسترده رخ داده در یکی از محلات شهر، ۹ نفر از عاملان اصلی را هم دستگیر کردند.

به گزارش ایرنا، پس از اعلام مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر درگیری دسته جمعی در شهرک نوکان، تیمی از ماموران انتظامی به سرعت در محل حاضر شدند.

ماموران کلانتری ۲۱ نیایش پس از حضور در محل ، علاوه بر پایان دادن به درگیری، ۹ تن از عاملان نزاع را هم دستگیر و به کلانتری منتقل کردند.

در این راستا پرونده ای تشکیل و افراد دستگیر شده برای صدور احکام لازم تحویل مراجع قضائی شدند.

سارقان ۱۰۶ راس گوسفند در دام پلیس صحنه

فرمانده انتظامی صحنه از دستگیری ۲ سارق احشام خبر داد که در چند فقره مرتکب سرقت ۱۰۶ راس گوسفند شده بودند.

سرهنگ "منوچهر رضایی" اظهار داشت: پس از وقوع چند فقره سرقت احشام در نقاط مختلف شهرستان صحنه، رسیدگی به موضوع در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: ماموران پلیس آگاهی صحنه با انجام کارهای اطلاعاتی موفق به شناسایی ۲ سارق حرفه ای شده و در عملیات هایی جداگانه آن ها را دستگیر کردند.

رضایی با اشاره به اعتراف متهمان دستگیر شده به ارتکاب سرقت ۱۰۶ راس گوسفند، خاطرنشان کرد: در این راستا پرونده ای تشکیل و برای صدور احکام لازم تحویل مراجع قضائی شد.

کشف ۲ هزار و ۴۰۰ قطعه مرغ فاقد مجوز حمل در کنگاور

فرمانده انتظامی کنگاور از کشف ۲هزار و۴۰۰ قطعه مرغ فاقد مجوز قانونی حمل توسط ماموران ایست و بازرسی شهید زنگنه خبر داد .

سرهنگ "حیدر حق جویان" در تشریح این خبر بیان داشت : ماموران ایست و بازرسی شهید زنگنه حین کنترل خودروهای عبوری محور همدان – کرمانشاه به دو دستگاه کامیونت مشکوک شده و خودروها را برای انجام بررسی های قانونی متوقف کردند .

وی ضمن اشاره به کشف ۲هزار و۴۰۰ قطعه مرغ گوشتی از خودروهای مذکور، افزود : این محموله ها فاقد هرگونه مجوز قانونی و برگ قرنطینه بودند .

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد : ارزش محموله های ذکر شده ۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال برآورده شده است .

دستگیری عاملین نزاع دسته جمعی منطقه چالابه با اقدام قاطع پلیس

فرمانده انتظامی شهرستان از دستگیری ۶ عامل نزاع دسته جمعی توسط ماموران پاسگاه انتظامی چالابه خبر داد .

سرهنگ "علیرضا دلیری" در تشریح این خبر بیان داشت : ماموران پاسگاه انتظامی چالابه حین گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی ، مشاهده کردند ۶ نفر با استفاده از سلاح سرد در حال نزاع بوده و با اقدام هنجار شکنانه خود ، موجب سد معبر و بر هم خوردن نظم عمومی شده اند .

وی افزود : در این راستا با اقدام سریع و مقتدرانه ماموران پاسگاه کلیه عاملان نزاع و درگیری دستگیر و در بازرسی از آنها تعداد ۲ تیغه چاقو و یک عدد چماق کشف شد .

این مقام انتظامی ضمن اشاره به توقیف ۲ دستگاه خودرو متعلق به عاملین نزاع ، خاطرنشان کرد : متهمان در تحقیقات اولیه انجام شده در پاسگاه علت درگیری و نزاع خود را اختلاف حساب اعلام کردند .

دلیری در پایان گفت: در این نزاع دسته جمعی ۲ نفر از عاملین مصدوم شده بودند ، که توسط مرکز فوریت های پزشکی به مراکز درمانی منتقل شدند .

کشف ۷۷ راس دام قاچاق در صحنه

ماموران انتظامی شهرستان صحنه موفق به کشف ۷۷ راس دام قاچاق به ارزش ۴ میلیارد ریال دراین شهرستان شدند.

ماموران پاسگاه سمنگان در راستای مبارزه با قاچاق دام در حین گشت زنی به یک دستگاه کامیون که به مقصد شهرستان کنگاور در حرکت بود مشکوک و جهت بازرسی آن را متوقف کردند.

در بازرسی صورت گرفته تعداد ۷۷ راس دام قاچاق به ارزش ۴ میلیارد ریال کشف شد.

در این رابطه ضمن توقیف کامیون حمل دام قاچاق ، ۲ نفر دستگیر و جهت صدور احکام لازم تحویل مراجع قضائی شدند.

کشف بیش از ۷ هزار بسته تنباکو قاچاق در روانسر

ماموران انتظامی روانسر در عملیاتی موفق به کشف ۷ هزار و ۱۹۹ بسته تنباکو قاچاق به ارزش ۲ میلیارد ریال شدند.

ماموران ایستگاه بازرسی خراجیان روانسر حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه وانت پراید مشکوک و جهت بازرسی آن ها را متوقف کردند.

در بازرسی های انجام گرفته ۷ هزار و ۱۹۹ بسته تنباکو قاچاق به ارزش ۲ میلیارد ریال شدند.

در این راستا راننده خودرو دستگیر و پرونده ای نیز تشکیل و برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

قاچاق ۱۰ میلیارد ریالی در روانسر

فرمانده انتظامی استان از زمین گیر شدن یک قاچاقچی در روانسر و کشف ۱۰ میلیارد ریال کالای قاچاق با اشراف بالای اطلاعاتی پلیس خبر داد.

سردار "مهدی حاجیان" اظهار داشت: مأموران یگان امداد روانسر حین گشت زنی و کنترل خودروهای عبوری در ورودی شهرستان به یک دستگاه کامیون ایسوزو حامل بار مشکوک و جهت بازرسی آن را متوقف کردند.

وی خاطر نشان کرد: در بازرسی از خودرو توقیفی تعداد زیادی لوازم خانه و آشپزخانه، لوازم برقی، آرایشی - بهداشتی، تلفن همراه، پارچه، لوازم التحریر، ساعت، دوربین شکاری، پوشاک و ... کشف شد.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه ارزش محموله کشف شده طبق نظر کارشناسان ۱۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: در این راستا راننده خودرو نیز دستگیر و برای صدور حکم لازم تحویل مراجع قضائی شد.

سردار حاجیان در پایان مبارزه با پدیده قاچاق را از مهمترین برنامه های پلیس کرمانشاه در سال جاری عنوان کرد.

رانندگان در هنگام توقف اضطراری در راه ها چه وظیفه ای دارند

رئیس پلیس راه استان گفت: چنانچه رانندگان به علت بروز نقص فنی در وسیله نقلیه و یا تصادف ناگزیر به توقف در راه ها گردند بایستی سایر رانندگان را از حضور خود آگاه نمایند چرا که عدم انجام این اقدام موجب افزایش احتمال برخورد سایر وسایل نقلیه با خودرو معیوب یا حادثه دیده می شود.

سرهنگ "کیخسرو دستغیب " اظهار داشت: برابر مقررات هرگاه در راه‌ها توقف پیش بینی نشده مانند نقص فنی و یا تصادف منجر به خسارت برای وسیله نقلیه ایجاد شود، راننده‌ مکلف است آن را از مسیر عبور و مرور بیرون برده و در محل مناسبی که موجب سد راه و مزاحمت برای ‌وسایل نقلیه دیگر نباشد، متوقف سازد.

وی ادامه داد: اگر وسیله نقلیه‌، هنگام شب در بیرون سطح راه توقف نماید به طوری که کناره وسیله ‌نقلیه مماس بر حاشیه جاده باشد و نور کافی در آن محل برای تشخیص اشیا یا اشخاص از فاصله ‌۱۵۰ متری وجود نداشته باشد، راننده یا متصدی وسیله نقلیه مکلف است چراغ‌های کوچک جلو و خطر عقب وسیله نقلیه را روشن نگه دارد.

دستغیب افزود: چنانچه وسیله نقلیه معیوب قادر به حرکت نبوده یا تصادف منجر به جرح یا فوت باشد و انتقال آن به محل مناسبی مقدورنگردد، در صورت نبودن نور کافی در راه باید به منظور آگاه ساختن رانندگان دیگر در وسط راه چراغ الکتریکی و یا مشعل نورانی قرمز در فاصله‌های ۷۰ متری جلو و عقب و یکی ‌دیگر در پهلوی وسیله نقلیه از کار افتاده بگذارد و در راه های یک طرفه قرار دادن‌ این علایم در عقب و پهلوی وسایل متوقف کافی خواهد بود.

رئیس پلیس راه کرمانشاه اضافه کرد: هرگاه نقص فنی و یا تصادف منجر به جرح یا فوت سر پیچ یا تپه‌ای باشد، علایم باید در فاصله‌ مناسبی قرارداده شود تا رانندگان وسایل نقلیه دیگر، از فاصله ۲۰۰ متری متوجه خطر شوند.

وی در پایان گفت: اگر به علت کافی بودن روشنایی محل ‌احتیاجی به استفاده از چراغ یا مشعل نباشد، راننده باید در وسط جاده مثلث‌های شبرنگ دارای زمینه سفید یا زرد با حاشیه قرمز از نوع علامت احتیاط به ابعاد حداقل ۳۰ سانتیمتر در فاصله ۷۰ متری‌ جلو و عقب آن به نحوی که قابل دیدن باشد قرار دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha