۱۶ خرداد ۱۴۰۲، ۱۸:۴۷
کد خبرنگار: 893
کد خبر: 85132598
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بغداد و اسلام آباد در مورد ساماندهی مراحل اعطای روادید به زائران پاکستانی گفت‌وگو کردند

تهران - ایرنا - وزیر کشور عراق و وزیر امور خارجه پاکستان در مورد ساماندهی مراحل اعطای روادید به زائران پاکستانی جهت ورود به کربلا و سایر عتبات عالیات به ویژه شرکت در مراسم اربعین گفت‌وگو کردند.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از شبکه السومریه نیوز، دفتر وزیر کشور عراق در بیانیه‌ای از دیدار «عبدالامیر الشمری» وزیر کشور عراق با «بلاول بوتو زرداری» وزیر امور خارجه پاکستان خبر داد و افزود: دو طرف در این دیدار راه‌های توسعه چشم‌انداز همکاری و هماهنگی دو جانبه بین دو کشور را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

بر اساس این بیانیه، دو طرف درباره سفر زائران پاکستانی به شهر مقدس کربلا در ایام زیارت اربعین و سایر اماکن مذهبی گفت و گو کردند.

دو طرف بر تلاش برای رفع تمامی موانع بر سر راه برگزاری مراسم زیارت اربعین حسینی و تشکیل دیدارهای دوجانبه سفیر جمهوری عراق در پاکستان و همتای پاکستانی وی در بغداد در این زمینه تاکید کردند.

آن‌ها همچنین درباره سازماندهی مراحل اعطای روادید ورود زائران پاکستانی به عراق به منظور شرکت در مراسم اربعین و زیارت عتبات عالیات در سایر روزها گفت و گو کردند.

وزیر کشور عراق با اشاره به تجربیات طرف پاکستانی در مبارزه با تروریسم و امور امنیتی، خواستار همکاری و بهره مندی از تخصص طرف پاکستانی در زمینه انجام امور اطلاعاتی و پهپادی و سایر جنبه‌های امنیتی شد.

وزیر امور خارجه پاکستان بنا به دعوت همتای عراقی خود دیروز (دوشنبه) وارد بغداد شد.

«بلاول بوتو زرداری» وزیر امور خارجه پاکستان روز گذشته با «فواد حسین» وزیر امور خارجه و «عبد اللطیف رشید» رئیس جمهوری، «محمد شیاع السودانی» نخست وزیر و «سیدعمار حکیم» رهبر جریان حکمت ملی عراق دیدار و گفت و گو کرده بود.

رفت و آمد هیات‌های دیپلماتیک، نظامی دفاعی و امنیتی میان پاکستان و عراق طی سال‌های اخیر افزایش چشمگیری داشته و از قرار گرفتن دو کشور بر مدار همکاری‌های سیاسی، دفاعی و نظامی حکایت دارد. سفر وزیر امور خارجه پاکستان به بغداد نیز گام دیگر دو کشور برای توسعه این مناسبات ارزیابی می‌شود.

بهمن ماه ۱۴۰۰ پاکستان و جمهوری عراق به منظور توسعه گردشگری، تسهیل ارتباطات مردمی از جمله رفت و آمد زائران پاکستانی به عراق تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha