ثبت نام متقاضیان صدور پروانه موکب‌داری در استان فارس آغاز شد
عکس آرشیوی

شیراز - ایرنا - رئیس قرارگاه اربعین حسینی ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان فارس گفت: ثبت نام متقاضیان صدور پروانه موکب‌داری اربعین حسینی در این استان از طریق سامانه موکب‌داران اربعین آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اسکندر قاسمی روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران افزود: تمامی گروه‌هایی که متقاضی خدمت رسانی به زائران امام حسین (ع) در مراسم اربعین ۱۴۰۲ چه داخل کشور چه در عتبات عالیات هستند، می‌توانند از طریق سامانه موکب‌داران اربعین حسینی به نشانی Mokeb.atabat.org نسبت به ثبت درخواست خود اقدام کنند.

وی با بیان اینکه این کمیته نسبت به بررسی درخواست‌های ثبت شده در سامانه اقدام می‌کند گفت: طبق دستورالعمل‌های ستاد مرکزی اربعین، موکب‌داران اربعین باید دارای یکسری شاخصه‌ها، امکانات و تجهیزات مورد نیاز باشند و در صورتی که این موارد تامین نشود، درخواست آنان برگشت خواهد خورد.

رئیس مواکب اربعین حسینی استان فارس با اشاره به اینکه برای تسهیل در رفع مشکلات مواکب یک نفر رابط به عنوان نماینده مواکب انتخاب شده است افزود: این رابط نسبت به دریافت مشکلات مواکب و انتقال آنها به ستاد عتبات عالیات استان اقدام می‌کند تا با همکاری ستاد اربعین استان برای رفع موانع و تسهیل خدمت رسانی، اقدامات لازم صورت گیرد.

وی با بیان اینکه خدمت‌رسانی به زوار اباعبدالله الحسین (ع) توفیقی بزرگ از خداوند است که نصیب هر کسی نمی‌شود گفت: موکب‌داری در راه امام حسین (ع) یک افتخار بزرگ است و باید در تمامی مراحل زندگی سرلوحه همه امور قرار گیرد.

قاسمی تاکید کرد: اگر قدر این توفیق و افتخار را بدانیم، قطعا خداوند و خاصه حضرت زهرا (س) این خدمتگزاری را برای عاشقان اهل بیت (ع) ادامه دار خواهد کرد.

وی با بیان اینکه عشق به امام حسین (ع) و محبت به آن حضرت در فطرت و سرشت همه عاشقانش نهادینه شده است گفت: باید این عشق و علاقه را با خدمتگزاری خالصانه به زوار نشان داد.

ثبت نام متقاضیان صدور پروانه موکب‌داری در استان فارس آغاز شد
رییس قرارگاه اربعین حسینی استان فارس

رییس قرارگاه اربعین حسینی استان فارس ادامه داد: سال ۱۴۰۱ تعداد ۱۰۲ موکب از فارس به خدمت‌رسانی به زوار مشغول بودند و با تلاش‌های صورت گرفته در مواکب اربعینی فارس سطح مطلوبی از خدمت‌رسانی به ویژه در تامین آب شرب و فضای استراحت زائران فراهم شد.

وی گفت: از تعداد ۱۰۲ موکب در سال گذشته، هفت موکب در استان فارس، هفت موکب در مرز شلمچه، هشت موکب در نجف، ۳۱ موکب در مسیر نجف به کربلا، ۴۷ موکب در کربلا و یک موکب در کاظمین و یک موکب هم در سامرا شهر بلد مستقر شدند و به زوار خدمات اسکان، تغذیه و پذیرایی ارائه دادند.

قاسمی اضافه کرد: کار بازرسی تخصصی از فعالیت‌های مواکب اربعین هم در داخل، هم خارج از کشور توسط تیم‌های بازرسی ستاد عتبات عالیات استان به صورت اختصاصی از هر موکب از آغاز راهپیمایی تا پایان آن انجام شد.

وی موکب‌داری اربعین حسینی را یک فرصت استثنایی برای ترویج فرهنگ ناب اهل بیت عصمت و طهارت دانست و اظهار کرد: خدمت به زوار امام حسین باید دارای کیفیت در خور شان زوار باشد تا ضمن ایجاد رضایت در زائران، رضایت قلبی حضرت اباعبدالله الحسین (ع) نیز فراهم شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha