۱۷ خرداد ۱۴۰۲، ۶:۴۰
کد خبر: 85132803
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

سری جدید بمب‌افکن‌های سوخو-۳۴ تحویل وزارت دفاع روسیه شد

تهران- ایرنا- شرکت هواپیمایی متحد (یونایتد ایرکرفت کورپوریشن) روسیه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که یک سری جدید از هواپیماهای بمب‌افکن سوخو-۳۴ ارتقا یافته را به وزارت دفاع روسیه تحویل داده است.

به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا به نقل از تارنمای خبری دیفنس پُست، در بیانیه شرکت هواپیماسازی متحد (یونایتد ایرکرفت کورپوریشن) آمده است که این ارتقاها شامل «قابلیت‌های رزمی پیشرفته، امکان استفاده از مهمات هوایی پیشرفته، افزایش بُرد هدف‌گیری اهداف زمینی و دریایی و گسترش شرایط و دقت بمباران‌ها» است.

در همین رابطه، مقامات شرکت هوافضای دولتی روسیه نیز اعلام کردند که این سری جدید بمب‌افکن‌های سوخو-۳۴ را دریافت کرده‌اند.

به گفته این مقامات، تحویل این بمب‌افکن‌ها به نیروی هوایی روسیه پس از انجام آزمایش‌های زمینی و پروازی بر روی این هواپیماها انجام خواهد شد.

به نوشته تارنمای خبری دیفنس پست، تعداد بمب‌افکن‌های تحویل داده شده فاش نشده است.

این سومین دسته از بمب‌افکن‌های سوخو-۳۴ ارتقا یافته است که از جولای ۲۰۲۲ به وزارت دفاع روسیه تحویل داده شده است. تحویل قبلی در نوامبر گذشته انجام شد.

بر اساس گزارش مجله دیده‌بان نظامی، ارتش روسیه ۷۶ فروند سوخو-۳۴ ارتقا یافته به نام «سوخو-۳۴ ام» را در سال ۲۰۲۰ سفارش داد و انتظار می‌رود این بمب‌افکن‌ها تا سال ۲۰۲۷ تحویل داده شود.

بر طبق گزارش‌ها، این هواپیمای چند منظوره جایگزین بمب‌افکن‌های «سوخو-۲۴ ام» و بمب‌افکن‌های تهاجمی بسیار بزرگتر و دوربرد «توپولف تو-۲۲ ام» در نیروی هوایی این کشور خواهد شد.

به نوشته تارنمای خبری دیفنس پست، این هواپیما علاوه بر نقش اصلی خود در بمباران اهداف زمینی و دریایی، قابلیت نبرد هوایی را نیز دارد.

این بمب‌افکن همچنین مجهز به موتورهای توربوجت AL-۳۱F و دارای رادار Sh-۱۴۱ است.

بر اساس گزارش‌ها، در آگوست ۲۰۲۱ این هواپیما به آخرین موشک هوا به سطح ضد کشتی Kh-۳۵U نیز مجهز شده است.

این موشک ۵۵۰ کیلوگرمی دارای یک کلاهک ۱۴۵ کیلوگرمی است که قادر است یک کشتی متوسط را از فاصله ۲۵۰ کیلومتری مورد هدف قرار داده و غرق کند.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha