مصرف گاز مایع در استان اردبیل ۲۵ درصد کاهش یافت

اردبیل - ایرنا - مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی اردبیل از توزیع بیش از یک‌هزار و ۶۰۰ تن گاز مایع در این استان و کاهش ۲۵ درصدی تقاضای مصرف آن نسبت به سال قبل خبر داد.

سیدحجت مدنی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این مقدار گاز مایع طی ۲ ماه نخست سال جاری به شیوه الکترونیکی و با زیرساخت‌های بانکی در استان تامین و توزیع شده و میزان تقاضای مصرف آن نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است.

وی هدف از توزیع الکترونیکی گاز مایع را تامین رفاه شهروندان در راستای رعایت حقوق شهروندی، جلوگیری از عرضه خارج از شبکه و استفاده غیرمجاز از گاز مایع و ساماندهی توزیع فرآورده‌های نفتی با استفاده از کارت بانکی سرپرست خانوار در همه شهرستان‌های استان ذکر کرد.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی استان اردبیل دلیل کاهش مصرف گاز مایع در استان را توزیع الکترونیکی این فرآورده و عدم انجام تراکنش به میزان کافی دانست و ادامه داد: با اجرای طرح الکترونیکی گاز مایع از طریق کارت بانکی سرپرست خانوار که در سامانه تجارت آسان به آدرس newtejaratasan.niopdc.ir ثبت‌نام کرده‌اند، توزیع می‌شود.

مدنی به افرادی که تاکنون در این سامانه ثبت‌نام نکرده‌اند توصیه کرد بدون واسطه و به‌صورت غیرحضوری، با مراجعه به سامانه یاد شده ثبت‌نام و سیلندر گاز مایع خود را با نرخ مصوب وزارت صمت از طریق کارت‌خوان و با دریافت رسید سوخت خریداری کنند.

استان اردبیل با ۱۲ شهرستان در شمال ایران واقع شده و مناطق مرکزی و جنوبی آن سردسیر است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha