۱۷ خرداد ۱۴۰۲، ۹:۳۳
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 85132910
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

جشنواره مولودی خوانی رضوی(هه تاو) در سنندج برگزار شد +فیلم

سنندج- ایرنا- ششمین جشنواره مولودی خوانی رضوی (هه تاو) سه شنبه شب با حضور جمع کثیری از مردم استان، دراویش و علاقه مندان به رسول اکرم(ص) و اهل بیت در مجتمع فرهنگی و هنری فجر سنندج برگزار شد.

به گزارش ایرنا، در این محفل معنوی جمع زیادی از مردم فرهنگ دوست و علاقمند به محافل معنوی حضور داشتند و گروه های دف نوازی و مولودی خوانی استان به اجرای برنامه پرداختند.

استقبال مردم استان از این جشنواره فرهنگی و معنوی نشان دهنده عشق و ارادت مردمان این دیار به پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار (ع) است و بی شک، برگزارکنندگان جشنواره را در تداوم برگزاری چنین جشنواره هایی مصمم‌تر می کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان در این آیین با بیان اینکه مردم کردستان به دلیل عشق و علاقه وافری که به امام رضا(ع) دارند اکثرا روی فرزندانشان اسم رضا را می گذارند، اظهار کرد: اسم رضا(ع) بنا به ویژگی های خاص و با مسمای آن، آرامش و آسایش بی نظیری به انسان وارد می کند.

علی اصغر دریایی افزود: کسانی که از استان‌ کردستان به زیارت مرقد امام رضا(ع) مشرف شده اند همواره با خشنودی خاصی برگشته اند، ضمن اینکه خواهر امام رضا (ع) در سنندج میعادگاه عاشقان آن حضرت در این دیار، نشان و بوی شفابخشی امام هشتم را با خود دارد.

وی با اشاره به برنامه های دهه کرامت در استان‌ کردستان عنوان کرد: این جشنواره در راستای برنامه‌های بیستمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) در سراسر کشور و چندین کشور خارجی برگزار شده است.

جشنواره مولودی خوانی رضوی(هه تاو) در سنندج برگزار شد +فیلم

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان هدف از برگزاری این جشنواره را تزکیه نفس و تقویت اخلاق و همچنین آشنایی جوانان و نوجوانان با سیره و سلوک ائمه اطهار(ع) از جمله امام رضا(ع) اعلام کرد.

وی یادآور شد: برگزاری جشنواره‌های معنوی بهانه ای بسیار قوی برای با هم بودن و تزکیه نفس و زنده کردن اخلاق اسلامی در میان مردم است و دراویش حاضر در این مجلس، مزایا و محسنات این جشنواره‌های معنوی را در میان اقشار مختلف مردم رواج دهند.

در این مراسم معنوی از ۱۰ پیشکسوت عرصه مولودی خوانی، مداح و دف نوازی استان کردستان تجلیل و قدردانی شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha