۱۲۵ میلیارد تومان برای تکمیل بزرگراه اهر - هریس تخصیص یافت
عکس تزئینی

تبریز - ایرنا - مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی گفت: ۱۲۵ میلیارد تومان اعتبار در سال جاری برای تکمیل بزرگراه اهر - هریس تخصیص یافت.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، امیر بخشی زاده در دیدار با نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این پروژه دارای ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی است، افزود: این میزان اعتبار از منابع بانک ملت اختصاص یافته است.

وی با اشاره به اولویت این اداره کل برای اتمام پروژه های راهسازی در سطح استان، اظهار کرد: این پروژه دارای بیش از ۸۰ میلیارد تومان بدهی بوده و از پروژه های نیمه تمام استان به شمار می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه برای پرداخت ۶۶ میلیارد تومان از بدهی این پروژه از محل اعتبار تخصیص اقدام شده است، گفت: پروژه بزرگراه اهر - هریس - تبریز از اولویت‌دارترین پروژه‌های ملی و استانی در این منطقه است.

بخشی زاده، ادامه داد: اتمام این بزرگراه موجب خدمت رسانی بهتر به مردم این شهرستان ها و بیش از ۱۰ شهرستان اطراف می شود چون که این بزرگراه از پرترافیک‌ترین مسیرهای تردد در آذربایجان‌شرقی محسوب می شود.

توسعه جاده‌های مواصلاتی موجب رونق اقتصادی و گردشگری در آذربایجان شرقی می‌شود

نماینده اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با بیان اینکه توسعه جاده‌های مواصلاتی موجب رونق اقتصادی و گردشگری منطقه می‌شود، گفت: راه‌های ارتباطی ایمن و استاندارد از مولفه‌های اصلی دستیابی به توسعه و از دغدغه‌های مهم مردم شهرستان‌های اهر و هریس است.

احمد محرم زاده، با بیان اینکه به جد مشکلات حوزه راه و شهرسازی این شهرستان پیگیری می شود، افزود: برای بهسازی راه‌های روستایی نیز برنامه‌ریزی لازم انجام‌ شده و در سریع‌ترین زمان ممکن عملیات راه‌سازی و آسفالت‌ریزی روستاها آغاز می شود.

وی اظهار کرد: برای اتمام روگذر سه‌راهی هریس که نیمه تعطیل مانده بود با پیگیری های انجام شده از وزیر راه و شهرسازی و معاون وزیر، امسال ۱۲۵ میلیارد تومان از منابع بانک ملت برای آن جذب شده است.

محرم زاده، ادامه داد: موضوعات مربوط به ایمن‌سازی و ساماندهی نقاط حادثه‌خیز راه‌های مواصلاتی، بهسازی و آسفالت‌ریزی و خط‌کشی جاده‌ها نیز پیگیری می شود و دستورات لازم جهت تامین اعتبار این طرح‌ها اخذ شده است.

شهرستان اهر با جمعیت ۱۶۰ هزار نفر در فاصله ۹۰ کیلومتری شمال شرقی تبریز واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha