پرداخت تسهیلات به بخش تولید نباید سلیقه‌ای باشد

رشت - ایرنا - استاندار گیلان با تاکید بر ضرورت توجه همه بخش‌ها برای تحقق به شعار سال با عنوان "افزایش تولید، مهار تورم" گفت: بانک‌ها در ارائه تسهیلات به بخش تولید نمی‌توانند سلیقه‌ای عمل کنند و باید در کنار کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید قرار گرفته و با همراهی‌های لازم در راستای کاهش مشکلات تولیدکنندگان تلاش کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اسدالله عباسی روز چهارشنبه در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید گیلان، با تاکید بر اینکه بانک‌ها در حوزه تولید باید به منافع مردم و به عبارتی تولیدکننده توجه کنند، اظهار کرد: این مجموعه‌ها باید در ارایه تسهیلات حوزه تولید نگاه متفاوتی داشته و انعطاف‌پذیر باشند.

وی با بیان اینکه منابع بانکی مربوط به مردم و نظام بوده و باید هدفمند صرف شود، اضافه کرد: بانک‌ها بعد از گذر پرونده متقاضی از مراحل بررسی و تایید، سریع نسبت به پرداخت تسهیلات اقدام کنند.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با تاکید بر اینکه سرمایه گذار نباید معطل شود، اظهار کرد: بین سرمایه، تولید و زمان ارتباط مستقیم وجود داشته ضمن اینکه این مهم با بهره‌وری و راندمان نیز ارتباط مستقیم دارد.

وی خاطر نشان کرد: اگر چه باید سختگیری‌هایی در زمینه فرار مالیاتی وجود داشته باشد اما باید رفع موانع تولید و گشایش مسیر برای فعالیت تولیدکنندگان با همت همه بخش های مربوطه انجام شده و دستگاه ها اهتمام جدی به این موضوع داشته باشند.

عباسی در ادامه ارائه تسهیلات به تولیدکنندگان دانش بنیان را اولویت دانست و اضافه کرد: نخبگان متقاضی سرمایه‌گذاری، تسهیلات چندانی نیاز ندارند ضمن اینکه سرعت و بهره وری کارشان بالاست از این‌رو باید در اولویت قرار گیرند از سوی دیگر باید به تولیدات صادرات محور نیز با توجه به ارزآوری آنها توجه شود.

وی با تاکید بر ضرورت جدی گرفتن مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و از دست ندادن زمان اضافه کرد: افزایش قیمت‌ها ممکن است مشکلاتی برای سرمایه‌گذاران با توجه به میزان آورده‌ اولیه آنها، ایجاد کند از این‌رو اجرای مصوبات کارگروه باید رصد شود.

نماینده عالی دولت در استان گیلان بیان کرد: اگر در جایی موانع جدی قانونی در اجرای مصوبات وجود داشته باشد، کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید سریع برای رفع مانع اقدام کند ضمن اینکه جلسات کارگروه حداقل هر ماه یکبار برگزار شود.

وی با بیان اینکه اعضای کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان از صاحبنظران و افراد دارای ایده هستند، اضافه کرد: اعضای این کارگروه قبل از برگزای جلسات باید اشراف کافی از موضوعات مرتبط با جلسه داشته باشند تا تصمیم‌گیری تسریع و موثر باشد.

عباسی در ادامه سخنانش با اشاره به عملکرد خوب گیلان در تحقق تعهد اشتغال سال گذشته خاطر نشان کرد: در مشاغل خانگی و روستایی عملکرد خوبی ارائه شد، البته تضمین اشتغال در بیمه و دریافت حقوق مصوب قانون کار است که این مهم باید راستی آزمایی شود.

وی با اشاره به نگاه راهبردی رهبر معظم انقلاب به مسایل مربوط به تولید و اشتغال بیان کرد: افزایش تولید و مهار تورم را باید به معنی واقعی در تاریخ استان گیلان ثبت کنیم و به ندای مقام معظم رهبری لبیک گوییم.

استاندار گیلان گفت: بانک‌های استان بایدمنابع مالی مربوطه را به طور کامل برای ایجاد اشتغال و کارآفرینی در اختیار قرار دهند، هم اکنون در پرداخت تسهیلات و وام‌های کم بهره به بخش تولید هماهنگی خوبی وجود دارد ولی برخی از بانک‌ها کم کاری‌ می کنند. بیشتر بخوانید: بانک‌های گیلان باید منابع در اختیار را به تولید اختصاص دهند

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha