اجرای طرح " خواندن با خانواده" در زنجان

۱۷ خرداد ۱۴۰۲، ۱۱:۳۸
کد خبر: 85133134
اجرای طرح " خواندن با خانواده" در زنجان

زنجان - ایرنا - معاون نهضت سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: طرح " خواندن با خانواده " به عنوان فعالیت مکمل برای سوادآموزان دوره‌های سوادآموزی و انتقال، با محوریت خانواده در این استان اجرا می‌شود.

علی حیاتی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا زنجان این طرح را از طرح‌های موفق حوزه سوادآموزی اعلام کرد و افزود: طرح خواندن با خانواده فرصتی مناسب برای جبران ارتباطات آسیب دیده بین اعضای خانواده و نیز ارتباط بین انسان با کتاب و کتاب‌خوانی است.
وی با اشاره به اینکه طرح خواندن با خانواده در سوادآموزی که با تکنیک یادگیری معکوس در دوره‌های سوادآموزی و انتقال اجرا می‌شود، بهترین فرصت فرهنگ‌سازی برای مطالعه و آشتی با کتاب و آن‌هم در دل خانواده است، اضافه کرد: اجرای این طرح علاوه بر ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی در بین خانواده‌ها، به ارتقای سطح آگاهی و مهارت‌های ضروری زندگی اعضای خانواده‌ها به‌ ویژه والدین کمک شایانی می‌کند.
معاون نهضت سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه امروزه فضای مجازی موجب کاهش سرانه مطالعه شده است در حالی که اغلب مطالب این فضا هیچگونه ارزش علمی ندارد، اضافه کرد: افراط در استفاده از گوشی همراه موجب فاصله گرفتن اعضای خانواده از هم شده است.
وی با اشاره به اینکه استفاده بیش از حد از این فضا تهدیدی برای خانواده محسوب می‎‌شود که به همین خاطر تصمیم بر اجرای طرح‌های مطالعه‌ای برای سوادآموزان گرفته شد، گفت: یکی از مزیت‌های طرح خواندن با خانواده ارتقای آگاهی‌های عمومی و مهارت‌های ضروری زندگی به ویژه در میان والدین سواد آموزان و استفاده بهینه از اوقات فراغت اعضای خانواده است.
به گزارش ایرنا، نهضت سواد آموزی در سه دوره سوادآموزی، دوره تحکیم سواد و دوره انتقال متناسب با فرآیندهای تعریف شده برای گروه‌های هدف برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha