۱۷ خرداد ۱۴۰۲، ۱۱:۳۷
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 85133148
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

یک فرمانده داعش در پیشاور کشته شد

۱۷ خرداد ۱۴۰۲، ۱۱:۳۷
کد خبر: 85133148
یک فرمانده داعش در پیشاور کشته شد

اسلام‌آباد- ایرنا - منابع خبری در پاکستان از هلاکت یک سرکرده گروه تروریستی داعش در شهر «پیشاور» در عملیات نیروهای امنیتی خبر دادند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از رسانه‌های پاکستانی، عملیات نیروهای دایره مبارزه با تروریسم و پلیس در مناطق پیشاور، باجور و سوات واقع در شمال غرب این کشور منجر به کشته شدن ۵ تروریست شد.

دایره مبارزه با تروریسم در پاکستان اعلام کرد که یک فرمانده گروه تروریستی داعش که برای سر وی ۲ میلیون روپیه (حدود ۶ هزار و ۵۰۰ دلار) قیمت مقرر شده بود، در عملیات نیروهای امنیتی شناسایی و طی درگیری کشته شد.

دایره مبارزه با تروریسم در ایالت پنجاب پاکستان اواسط ماه گذشته نیز از بازداشت ۱۱ نفر از عناصر گروه‌های تروریستی داعش و القاعده خبر داد درحالی که نهادهای امنیتی این کشور همچنان منکر هرگونه حضور فیزیکی یا سازماندهی شده داعش در پاکستان هستند.

پاکستان از اوایل سال جاری میلادی و همچنین در سال گذشته (۲۰۲۲) شاهد افزایش فوق العاده در حوادث تروریستی در داخل در مقایسه با سال‌های قبل تر بود، درحالی که گروه‌های تروریستی داعش و تحریک طالبان به عنوان عوامل اصلی خشونت‌های ۲۰۲۲ در پاکستان شناخته شده‌اند.

مقامات دولتی و امنیتی پاکستان همواره وجود داعش و حتی ردپای همدستان آنان در این کشور را رد کرده‌اند، در حالی که این گروه تروریستی مسوولیت بسیار از حملات و بمب‌گذاری‌های مرگبار در پاکستان را طب ماه‌های اخیر برعهده گرفته و از طرفی دیگر نهادهای امنیتی پاکستان نیز بارها از بازداشت عناصر داعش در این کشور خبر داده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha