امام جمعه سمنان: رشته‌های دانشگاهی در زمینه مهارت‌های زندگی ایجاد شود

سمنان- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام‌ جمعه سمنان گفت: ارائه رشته‌های تخصصی در حوزه مهارت‌های زندگی مانند روانشناسی و جامعه‌شناسی در دانشگاه‌ها برای جوانان و به ویژه زنان، با تسهیل‌گری از سوی شورای ملی فرهنگ عمومی مورد توجه قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین مرتضی مطیعی روز چهارشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان سمنان با حضور حجت الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسرو پناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور در دفتر امام جمعه این شهر افزود: برخی زنان علاقه و تمایل به اشتغال بعد از دانش آموختگی ندارند، پیشنهاد می‌شود رشته‌های دانشگاهی کاربردی که در زندگی کارایی داشته باشد،برای این افراد ارایه شود تا افراد بهره‌مند شوند.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان تصریح کرد: ارتقا و تصحیح فرهنگ در بخش‌های مختلف به ویژه آموزش و پرورش نیازمند توجه ویژه است و شورای فرهنگی عمومی باید در شناسایی و راهبری در این زمینه نقش آفرینی کند.

وی با بیان اینکه در زمینه اشتغال کارگر ساده و غیرتخصصی در استان سمنان کمبود نیروی کار وجود دارد، اما در حوزه دانش آموختگان دانشگاهی فرصت شغلی وجود ندارد و دانش‌آموختگان بیکار داریم، افزود: رشته های دانشگاهی متناسب با بازار کار ارائه شود.

امام جمعه سمنان: رشته‌های دانشگاهی در زمینه مهارت‌های زندگی ایجاد شود

حجت الاسلام و المسلمین مطیعی تصریح کرد: برخی جوانانِ دلخوش به حمایت‌های پدر و مادر تمایل به مسوولیت پذیری ندارند و باید این رویه اصلاح شود و ضرورت دارد شورای فرهنگ عمومی در این زمینه نقش‌آفرینی کند.

امام جمعه سمنان تاکید کرد: اصلاح فرهنگ ایجاد شده در بین جوانان در زمینه فقدان مسوولیت پذیری برای تشکیل خانواده باید به صورت ویژه مد نظر شورای فرهنگ‌ عمومی قرار گیرد.

امام جمعه سمنان: رشته‌های دانشگاهی در زمینه مهارت‌های زندگی ایجاد شود

دستورالعمل‌های شورای فرهنگ عمومی به روزرسانی شود

سید محمد رضا هاشمی استاندار سمنان در این نشست گفت: چابک‌سازی و به روز رسانی دستورالعمل‌های شورای فرهنگ عمومی در دستور کار قرار بگیرد.

وی تصریح کرد: استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد در شورای فرهنگ عمومی آنچنان که باید مورد توجه نیست و انتظار می‌رود نقش تشکل‌های مردم نهاد در حوزه فرهنگی پررنگ‌تر دیده شود.

وی اظهار کرد: تقویت ارتباط دانشگاه و حوزه باید بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد و تحقق این راهبرد نیازمند توجه بیشتر به شورای فرهنگ عمومی است.

استاندار سمنان با اشاره به ضعف ارتباط کمرنگ والدین دانش آموز و اولیای مدرسه، افزود: برای ارتقا و اصلاح فرهنگی نیاز است ارتباط والدین و اولیای مدرسه تقویت شود.

حجت الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسرو پناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور به منظور شرکت در شورای فرهنگ عمومی، نشست با روسای دانشگاه، استادان و نخبگان دانشگاهی، و دیدار با فعالان جبهه فرهنگی انقلاب استان به سمنان سفر کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha