وضعیت سکوی پسماند شهرستان کارون تا شرایط مطلوب فاصله دارد

اهواز - ایرنا - رییس اداره حفاظت محیط‌زیست کارون با اشاره به اقدامات صورت گرفته در سکوی پسماند این شهرستان گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته اقدامات خوبی در این سکو صورت گرفته اما همچنان تا وضعیت مطلوب فاصله دارد.

عباس ظاهری در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به این که جمع‌آوری زباله در سکوی پسماند کارون به روز است اظهارکرد: در حال حاضر دپوی زباله در محل سکو صورت نمی‌گیرد و زباله‌ها بارگیری و به سایت صفیره انتقال داده می‌شوند.

وی ادامه‌داد: حصار کشی اطراف سکو، تعیین تکلیف زمین‌های اطراف، خاک‌ریزی و بسترسازی فاز دوم سکو، درختکاری جدید و آبیاری درختان، کنترل ورود و خروج افراد، جلوگیری از ورود زباله‌گردها، جمع آوری سگ‌های ولگرد و لاستیک‌ها و تامین روشنایی محل را از جمله موارد مهمی است که باید در سکو انجام شود.

رییس اداره حفاظت محیط‌زیست کارون با اشاره به اخطارهای متعدد به شهرداری کوت عبداله در راستای انجام به تکالیف و تعهداتش در این سکوی گفت: در آخرین مکاتبه‌ای که با شهرداری کوت عبداله صورت گرفته قرار شده تا پایان خرداد ماه جاری به تعهدات مد نظر عمل کند.

بلاتکلیفی شهرداری کوت عبداله

وی تغییر متعدد شهرداران و بلاتکلیفی شهرداری کوت‌عبداله طی ماه‌های گذشته را از دیگر مشکلات این شهر عنوان کرد و گفت: شهرداری کوت‌عبداله همچنان با سرپرستی مدیریت می‌شود که این مساله، روال و روند پیگیری‌ها و مکاتبات را با مشکل رو به رو کرده است.

ظاهری به اهمیت گشت پسماند اشاره کرد و گفت: اگر گشت‌های پسماند افزایش یابند ریختن زباله در نقاط غیرمجاز شهر و اطراف سکو کاهش پیدا می‌کند. گشت پسماند شهرداری نقش مهمی در جلوگیری از دپوی زباله دارد. در حال حاضر تنها یک گشت پسماند ساحلی وجود دارد که از زمان فعال شدن آن، محدوده ساحلی کارون وضعیت بهتری پیدا کرده است.

به گفته رییس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان کارون، باید گشت‌های پسماند بیشتر شوند تا نقاط مختلف را پوشش دهند.

به گزارش ایرنا سال‌هاست که زباله‌های شهر کوت عبدالله در شهرستان کارون در جنوب اهواز، به سکوی زباله در نزدیکی روستای «قلعه چنعان» منتقل می‌شود. اما نزدیک بودن محل تخلیه زباله‌ها به خانه‌های روستایی مشکلات بسیاری را به دنبال داشته و اعتراض اهالی را موجب شده است.

کوت عبدالله بخشی از حاشیه شهر اهواز بود که در سال ۱۳۹۱ از اهواز منفک شد با ۹ روستای اطراف خود، شهر کوت عبدالله، مرکز شهرستان کارون را تشکیل داد. قلعه چنعان یکی از روستاهای شهرستان کارون، با بیش از ۲۳ هزار نفر جمعیت بزرگ‌ترین روستای کشور به شمار می‌رود که با محرومیت های بسیاری دست به گریبان است.

مساله پسماند یکی از چالش‌های خوزستان است. سال ۹۹ بنا بر اعلام مدیر کل وقت حفاظت محیط زیست خوزستان برای سه شهردار در این استان، حکم حبس به دلیل تخلفات پسماند صادر شده بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha