۱۷ خرداد ۱۴۰۲، ۱۲:۵۸
کد خبر: 85133286
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

دمای هوای در استان کرمانشاه از مرز ۴۰ درجه عبور کرد

کرمانشاه - ایرنا - رییس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه گفت: برای اولین بار در سال جاری دمای هوای استان از مرز ۴۰ درجه گذشته و ایستگاه خسروی رقم ۴۱ درجه را به ثبت رساند.

سعید قاسمی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در ۲۴ ساعت گذشته ایستگاه خسروی در قصرشیرین با ۴۱ درجه بالای صفر گرمترین نقطه استان را به خود اختصاص داد و طی همین مدت نیز شهرستان سنقر با هشت درجه بالای صفر خنک ترین نقطه استان بود.

وی ادامه داد: پس از خسروی با ۴۱ درجه بالای صفر، شهرهای قصرشیرین با ۴۰ و سرپل‌ذهاب با ۳۸ درجه به ترتیب در رده‌های گرمترین شهرهای استان در شبانه‌روز گذشته بودند.

رییس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه اظهار کرد: در همین مدت دمای هوای شهر کرمانشاه نیز بین ۱۳ و ۳۳ درجه بالای صفر در نوسان بود.

قاسمی یادآور شد: بر اساس آخرین تحلیل از داده های هواشناسی، موجی کم رطوبت طی امروز و فردا پنجشنبه جو منطقه را تحت تاثیر خواهد داشت که این موج ضمن کاهش نسبی دمای روزانه، ممکن است در بعضی ساعات بارش های خفیف و پراکنده ای نیز همراه با وزش باد و رعدوبرق، برای سطح استان در پی داشته باشد.

وی با بیان اینکه احتمال این بارش ها، فردا و در نواحی کوهستانی بیشتر به نظر می رسد، گفت: در روزهای جمعه و شنبه هفته آینده، شرایطی نسبتاً پایدار در منطقه حاکم می شود که مهمترین پیامد آن، افزایش نسبی دمای هوا در غالب نقاط استان خواهد بود.

به گزارش ایرنا، اداره‌کل هواشناسی کرمانشاه دارای ۲۴ ایستگاه هواشناسی است که از این تعداد پنج ایستگاه (سینوبتیک) اصلی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha