۱۷ خرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۱۴
کد خبرنگار: 1423
کد خبر: 85133300
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شهرداری ایلام فاقد منابع درآمدی پایدار است

ایلام - ایرنا - رییس شورای شهر ایلام گفت: نبود منابع درآمدی پایدار و وابستگی به عواید کمیسیون ماده ۱۰۰ یکی از معضلات مهم شهرداری ایلام است.

سعید انوری‌پور روز چهارشنبه با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز ایلام اظهار کرد: شهرداری با ایجاد طرح هایی چون پارکینگ طبقاتی، شهربازی های جدید، ایجاد کارخانه بازیافت، انجام طرح تفکیک زباله و موارد دیگر شرایط رسیدن به درآمد پایدار را خواهد داشت.

وی افزود: یکی از راه های درآمدزایی برای شهرداری ایجاد شرکت پیمانکاری ضایعات خشک خانگی و صنعتی است که در قالب این شرکت پیمانکاری زباله ها از مبدا تفکیک و با مجوز و نظارت شهرداری جمع آوری می شود.

انوری پور ادامه داد: با ایجاد شرکت پیمانکاری معضل خریداران دوره گرد زباله های خشک در سطح محلات نیز مرتفع می شود و همچنین فرهنگ تفکیک زباله از مبدا در بین خانواده ها و شهروندان نیز اشاعه پیدا می کند.

وی در مورد ایجاد کارخانه بازیافت زباله نیز توضیح داد: در طول سالیان اخیر یکی از اهداف شهرداری ایلام ایجاد کارخانه بازیافت بوده که برای این منظور اراضی و اماکن مختلفی در نظر گرفته شد که انجام این طرح به علت معارضان و جوامع محلی روستایی انجام نگرفته است اما اجرای آن در یک مکان مناسب و نزدیک به محل سایت دپوی زباله در دستور کار شهرداری قرار دارد.

با ابلاغ طرح تفضیلی، سکونتگاه های غیررسمی ساماندهی می شود

رییس شورای شهر ایلام در مورد مناطق مسکونی حاشیه شهر اظهار کرد: برخی محلات ایلام نظیر قائمیه، بانبرز (مهرآباد)، پیچ عاشوری، کارخانه نمک، سبزی آباد، شهرک هجرت و بخش هایی از میلاد و چالیمار جزو مناطق حاشیه شهر محسوب می شوند.

وی با بیان اینکه سکونتگاه های غیر رسمی و حاشیه شهر ایلام استاندارد نیست، یادآور شد: با ابلاغ طرح تفضیلی شهر ایلام، این مناطق حاشیه نیز ساماندهی می شوند.

به گفته انوری پور مشکل شبکه انشعاب برق این مناطق مرتفع شده و مشکل فاضلاب آنها نیز در دست پیگیری و بررسی است.

وی از اقدامات شهردار پیشین ایلام نیز قدردانی کرد و افزود: در زمان محمدی آوندی تامین یک دستگاه نردبان هیدرولیکی ۳۲ متری با اعتبار ۵۳ میلیارد تومان، اختصاص ۴۸ هزار متر زمین برای ایجاد میدان میوه و تره بار، تعریض مسیر آرامستان ایلام، پیگیری فرهنگستان شهر در ورودی ارغوان و کارخانه بازیافت زباله صورت گرفت.

رییس شورای شهر ایلام ادامه داد: رعایت فرهنگ شهروندی یکی از مهمترین ضروریات است که باعث داشتن شهری زیبا، پاکیزه و شهروندمدار می شود.

وی تاکید کرد: مجموعه شورای شهر و شهرداری با وفاق و همدلی در خدمت شهروندان و رسیدگی به مطالبات آنها هستند و در این راستا بازدیدهای مکرری از مناطق شهر ایلام توسط اعضای شورای شهر ایلام صورت می گیرد و از نزدک و چهره به چهره در جریان مشکلات زیرساختی مناطق و خواسته های ساکنان این نقاط قرار دارند.

به گزارش ایرنا، بر اساس آخرین سرشماری، شهر ایلام دارای بیش از ۲۰۰ هزار نفر شهروند است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha