واحدهای فناور دانشگاه علوم پزشکی زنجان پنج برابر افزایش یافت

زنجان - ایرنا - معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: با اقدامات و حمایت‌های صورت گرفته، شمار واحدها و هسته‌های فناور زیر مجموعه این دانشگاه، پنج برابر افزایش یافته است.

صمد ندری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به شعار سال از سوی مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: بر این اساس توانستیم تعداد طرح‌های فناوری را از سه مورد در سال گذشته به ۱۸ مورد در سال جاری برسانیم.

این مسوول افزود: در این مدت، بودجه ثبت و حمایت از طرح‌های فناورانه را ۲ برابر افزایش دادیم تا با ایجاد یک محیط مناسب در سطح دانشگاه از چنین طرح‌هایی حمایت کنیم.

ندری گفت: این واحد دانشگاهی برای اولین بار از پایان نامه‌های محصول محور حمایت می‌کند.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان افزود: همچنین ارتقای واحدهای فناور به شرکت‌های دانش بنیان از جمله پیشرفت‌های علوم پزشکی زنجان محسوب می شود و هم اکنون ۲ شرکت دانش بنیان در پاک علم و فناوری این دانشگاه مستقر است.

وی با بیان اینکه یکی از اقدامات این واحد دانشگاهی اتمام ساخت پارک فناوری و سلامت است، اضافه کرد: با تحقق این مهم محققان می توانند با فراغ بال بیشتری به فعالیت خود ادامه دهند.

این مسوول ادامه داد: تلاش می کنیم یک آزمایشگاه تحقیقات جامع را به عنوان یکی از دغدغه‌های واحدهای فناور برای داشتن تجهیزات و محیط آزمایشگاهی مستقر کنیم تا این واحدها بتوانند برای فاز بندی‌های لازم جهت تولید یک محصول اقدام کنند.

وی اظهار داشت: یکی از مسائلی که در حوزه توسعه و ارزیابی تحقیقات در دانشگاه علوم پزشکی استان رقم خورده، به روز رسانی و ساماندهی آزمایشگاه جامع تحقیقات است.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان ادامه داد:با توجه به اینکه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بر موضوع آزمایش‌های جامع تاکید دارد، طی یک سال و نیم گذشته توانستیم آزمایشگاه جامع را به سامان کرده و زمینه فعالیت را برای پژوهشگران فراهم کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha