۱۲۰ میلیارد تومان برای اجرای طرح‌های فرهنگی در سواحل مازندران هزینه می‌شود

ساری- ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران بر لزوم اجرای طرح‌های فرهنگی در سواحل دریای این استان تاکید کرد و گفت: تابستان امسال ۱۲۰ میلیارد تومان در این حوزه هزینه خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، روح الله سلگی روز چهارشنبه در جلسه کمیته فرهنگی ستاد ساماندهی سواحل و تفرجگاه‌های مازندران در سالن کوثر سپاه کربلا با اشاره به عزم قاطع دولت برای ساماندهی سواحل، افزود: باتوجه به خدمات دهی ملی مازندران در عرصه گردشگری باید نگرش ملی به ظرفیت های این استان حاکم شود.
وی با اشاره به اینکه باوجود فرهنگ‌های مختلف و گردشگران متعدد در سواحل، مسایل اجتماعی استان دچار آسیب شده است، تصریح کرد: در بخش بودجه سواحل کوتاهی نکردیم و با نمایندگان مجلس در این زمینه رایزنی‌های زیادی انجام شده است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران با اشاره به این‌که، در گذشته طرح‌های دریا در سواحل کوتاه مدت بوده است، گفت: تمام پلاژداران و صاحبان شهرک‌های خصوصی در سواحل باید مسوولیت اجرای طرح‌های فرهنگی و مدیریتی در حوزه استحفاظی خود را بپذیرند.
این مسوول از رایزنی استانداری با وزارت کشور برای تامین اعتبارات طرح‌های دریا خبر داد و افزود: با هماهنگی سازمان اجتماعی وزارت کشور ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار امسال برای ساماندهی سواحل دریا به مازندران اختصاص می‌یابد.
سلگی با اشاره به اینکه سال گذشته ۱۷ میلیارد تومان برای سواحل تخصیص یافته بود، ادامه داد: با پرداخت بدهی به موقع حقوق ناجیان، غریق در سواحل استان به شدت کاهش پیدا کرده است.
وی با اعلام این‌که، امسال مسوولیت نجات غریق با هلال احمر است، اضافه کرد: نشست با ناجیان غریق و فرمانداران به‌زودی در غرب استان برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی هنری سپاه کربلا نیز از آمادگی ۲۵ گروه جهادی فرهنگی برای اجرای برنامه در سواحل و تفرجگاه‌های استان در سال جاری خبر داد.

سعید آهنگر بر لزوم ایجاد وحدت در اجرای بهتر طرح‌های فرهنگی در سواحل تاکید کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha