صنایع جنوب بوشهر نسبت به اجرای مسئولیت‌های اجتماعی خود اقدام کنند

بوشهر - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور گفت: توجه به مسئولیت اجتماعی صنایع همواره از مطالبه‌های جدی و همیشگی میزبانان است و می‌طلبد مجموعه‌های نفت، گاز و پتروشیمی در جنوب این استان نسبت به اجرای این مسئولیت‌ در مناطق پیرامونی با دقت بیشتری اقدام کنند.

به گزارش ایرنا، محسن کوشش‌تبار روز چهارشنبه در نشست با مسئولان منطقه ویژه پارس جنوبی و مدیران و کارکنان پتروشیمی بوشهر اظهار کرد: توجه به مسئولیت اجتماعی صنعت نفت، مطالبه جدی و همیشگی میزبانان صنعت است.

وی افزود: مجموعه‌های نفت، گاز و پتروشیمی در جنوب استان بوشهر، توجه لازم را به حوزه مسئولیت‌های اجتماعی داشته باشند تا محیط پیرامونی این صنعت از این ظرفیت بهره‌مند شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور با تاکید بر لزوم تأمین کالاهای مورد نیاز صنعت نفت از استان میزبان تصریح کرد: کالاها و خدمات مورد نیاز صنایع نفت، گاز و پتروشیمی در جنوب استان بوشهر باید از چرخه درون استان تأمین شود و تنها در صورتی که امکان ارائه وجود نداشته باشد، از خارج از استان تهیه شود.

کوشش‌تبار تصریح کرد: استان بوشهر ظرفیت بالایی در حوزه‌های اقتصادی و انرژی دارد و استفاده بهینه از این ظرفیت‌ها لازم و ضروری است.

وی ادامه داد: امسال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به نام سال "مهار تورم و رشد تولید" نامگذاری شده و همه موظف به تحقق عملی شعار سال هستیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور حمایت از بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران در پروژه‌های بزرگ و توسعه‌ای را مورد تأکید قرار دارد و با تاکید بر ضرورت تکمیل زنجیره ارزش در صنایع گفت: کامل کردن زنجیره ارزش به‌ویژه در صنایع مادر، مورد تأکید وزیر کشور قرار دارد.

وی اضافه کرد: تکمیل زنجیره ارزش موجب ایجاد اشتغال پایدار، بهبود وضعیت فروش، بازاریابی و درآمد ارزی می‌شود.

رشد همکاری‌های اقتصادی با کشورهای حاشیه خلیج فارس

معاون اقتصادی وزیر کشور گفت: در زمینه دیپلماسی اقتصادی رشد همکاری‌های تجاری و اقتصادی با کشورهای حاشیه خلیج فارس در اولویت برنامه‌ها قرار دارد.

کوشش‌تبار افزود: تلاش می‌شود در مذاکرات انجام گرفته با کشورهای حاشیه خلیج فارس، نسبت به مبادلات اقتصادی و صنعتی نیز مذاکرات جدی‌تری انجام شود تا شاهد رشد همکاری‌های تجاری و اقتصادی باشیم.

وی بر لزوم جذب و استخدام نیروهای بومی استان در پروژه‌های نفت و گاز و پتروشیمی تأکید کرد و افزود: در پتروشیمی بوشهر حدود چهار هزار و ۵۰۰ نیرو فعال هستند که انتظار می‌رود ۸۵ درصد از شاغلان را نیروهای بومی این استان تشکیل دهند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور گفت: سیاست دولت حمایت از مرزنشینان غیور است و تمام انرژی و توان خود برای ارائه خدمات بهتر و موثرتر به این افراد به کار گرفته می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha