سازمان صمت استان اردبیل از صدور مجوز برداشت از معادن شن و ماسه خلخال خودداری کند

اردبیل - ایرنا - دادستان عمومی و انقلاب خلخال گفت: سازمان صمت استان اردبیل برای جلوگیری از تخریب راه‌های مشترک این شهرستان با استان گیلان باید از صدور مجوز بهره‌برداری بی‌رویه از معادن شن و ماسه خلخال خودداری کند.

به گزارش ایرنا ، آرش جعفری روز چهارشنبه در نشست با مسئولان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان‌های اردبیل و گیلان افزود: در حالی که دستگاه قضایی و فرمانداری خلخال برای جلوگیری از تخریب سطح آسفالت و زیرسازی راه‌های مشترک خلخال - گیلان و ادامه تخریب راه‌ها از سوی کامیون‌های حامل بار شن و ماسه از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند ، سازمان صمت استان اردبیل همچنان به صدور مجوزهای غیرقانونی برداشت شن و ماسه و راه‌اندازی کارگاه‌های تولید شن و ماسه دانه‌بندی در این شهرستان ادامه می‌دهد.

وی با انتقاد از عدم توجه مسئولان سازمان صمت استان اردبیل به مصوبات شورای تامین خلخال و تامین خواسته مردم برای توقف صدور مجوز بهره‌برداری بی‌رویه از معادن شن و ماسه و راه‌اندازی کارگاه‌های تولید شن و ماسه افزود: ۱۱ واحد کارگاه تولید شن و ماسه در خلخال فعال بوده و روزانه به‌طور میانگین بیش از ۵۰۰ دستگاه کامیون بار شن و بار سنگین را از طریق راه‌های خلخال - اسالم و خلخال - پونل به استان گیلان حمل می‌کنند.

جعفری اظهار کرد: راه‌اندازی باسکول در ابتدای محورهای خلخال - اسالم و پونل با هدف کنترل بار اضافی کامیون‌ها که برای آن ۱۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات دولتی هزینه شده ، نتوانسته مانع از ادامه تخلفات رانندگان کامیون‌های حامل بار شن و ماسه و تناژ اضافی این وسایط نقلیه شود.

وی ادامه داد: در حالی که ساعات کاری کامیون‌های حامل بار شن و ماسه به مقصد گیلان ساعت ۶ صبح تا ۸ شب از سوی مراجع ذیصلاح خلخال اعلام شده متاسفانه در کنار تخلف تحویل بار از سوی صاحبان کارگاه‌های تولید شن و ماسه خلخال ، بسیاری از رانندگان کامیون‌ها با بارگیری شبانه علاوه بر تخریب محورهای ارتباطی این شهرستان با استان همسایه گیلان احتمال وقوع حوادث رانندگی را افزایش داده‌اند.

دادستان خلخال در بخش دیگری از سخنان خود از همکاری فرمانداری ، اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خلخال و پلیس راه استان‌های گیلان و اردبیل که وظیفه نظارت بر ترافیک راه‌های مشترک خلخال - گیلان را دارند ، در برخورد جدی و قاطع با رانندگان خاطی قدردانی کرد.

وی گفت: در صورت نظارت سازمان صمت استان اردبیل به بارگیری کامیون‌ها ، معضل تخریب راه‌های ارتباطی خلخال با گیلان برطرف خواهد شد ، در غیر این صورت تنها با اعمال فشار و استفاده از نیروی پلیس راه و یا استقرار باسکول نمی‌توان نتیجه مطلوبی گرفت.

جانشین فرمانده پلیس راه استان اردبیل نیز در این جلسه گفت: پارسال پلیس راه این استان بیشترین نیروی کاری خود را برای اعمال قانون و پیشگیری از تخریب محورهای خلخال با گیلان اختصاص داد.

سرهنگ محمد اقبالی افزود: اعمال قانون برای رانندگان خاطی از سوی پلیس راه در حالی نتیجه‌بخش خواهد بود که سایر دستگاه‌های اجرایی دخیل نیز همکاری لازم را برای انجام اقدامات پیشگیرانه داشته باشند.

وی بیان کرد: پارسال ۲ هزار و ۷۰۰ دستگاه کامیون حامل بار شن و ماسه در محورهای خلخال - اسالم و خلخال - پونل اعمال قانون شد و به نظر می‌رسد اعمال قوانین با توجه به پایین بودن جرایم نقدی و معرفی رانندگان به پایانه حمل و نقل رانندگان بازدارنده نیست.

فرماندار خلخال هم در این جلسه از تلاش برای اجرای پروژه بهسازی و ارتقای ایمنی محورهای ارتباطی خلخال - اسالم و پونل در روزهای آتی خبر داد و افزود: شورای ترافیک شهرستان علاوه بر اعمال قانون و ارائه راهکارهای جدید بازدارنده برای ارتقای ایمنی راه‌های ارتباطی تلاش می‌کند.

سیدجواد یحیی‌زاده خاطرنشان کرد: در حالی که امسال ۸۵۰ میلیارد ریال برای بهسازی و روکش آسفالت خلخال - اسالم با استفاده از روش زیرسازی با تثبیت سیمان به طول ۱۲ کیلومتر اختصاص یافته ، ۱۲ کیلومتر از مسیر خلخال - اسالم نیز در حوزه استحفاظی استان گیلان از سوی اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای این استان بهسازی می‌شود.

رئیس شورای ترافیک خلخال گفت: عملیات اجرایی این پروژه به‌زودی آغاز و ۶ کیلومتر در مسیر ارتباطی خلخال - اسالم در انتهای حوزه استان اردبیل و ۶ کیلومتر در داخل استان گیلان از سوی اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل زیرپوشش روکش آسفالت جدید خواهد رفت.

فرماندار خلخال با اشاره به محدودیت فصل کاری در خلخال خواستار شتاب در آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های بهسازی جاده در هر ۲ حوزه استحفاظی خلخال و گیلان شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha