۱۷ خرداد ۱۴۰۲، ۱۷:۲۹
کد خبرنگار: 3091
کد خبر: 85133622
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

 مجوز فعالیت ۱۱ شرکت خدمات مسافرتی و گردشگری خوزستان باطل شد

اهواز- ایرنا - سرپرست معاونت گردشگری خوزستان گفت: مجوز ۱۱ شرکت خدمات مسافرتی و گردشگری در خوزستان از سال گذشته تا کنون به دلایل مختلف باطل شده است.

جمال عامری نسب چهارشنبه در گفت‌و گوبا خبرنگار ایرنا با اشاره به رای کمیته فنی نظارت بر دفاتر و شرکت‌های خدمات مسافرتی و گردشگری استان گفت: تعداد ابطال پروانه دفاتر در سه ماهه اول سال جاری یک مورد و در سال گذشته ۱۰مورد بوده است.

وی افزود: به استناد بند الف آیین نامه نظارت بر تاسیس و فعالیت دفاتر خدمات مسافرت هوایی، زیارتی و گردشگری مصوب هیات وزیران، دفاتر خدمات مسافرتی برای فعالیت در زمینه فروش بلیط پروازهای داخلی و خارجی از سازمان هواپیمایی کشوری مجوز فعالیت دریافت می کنند.

عامری نسب با اشاره به بندب ماده یک آیین نامه دفاتر خدمات مسافرتی گفت: برای فعالیت در زمینه اخذ ویزا، برنامه ریزی و اجرای گشت تورهای گردشگری داخلی و خارجی، این دفاتر باید از وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی مجوز فعالیت دریافت کنند.

وی ادامه داد: همچنین برای فعالیت در زمینه تورهای زیارتی خارج کشور( مکه ،عتبات و ..) این دفاتر باید از اداره حج و زیارت اجازه فعالیت داشته باشند.

سرپرست معاونت گردشگری خوزستان گفت: همه دفاتر خدمات مسافرتی الزاما هر سه مجوز را ندارند و برابر با هر بند از ارگان صادرکننده مجوز می توانند در آن زمینه فعالیت نمایند، لذا قبل از انعقاد قرارداد با شرکت های خدمات مسافرتی و واریز وجه می بایست در خصوص داشتن مجوز از سازمان صادر کننده مجوز در استان استعلام انجام شود.

وی افزود: برخی دفاتراز گذشته مجوزهای لازم را دارا هستند و بنا به دلایل مختلف از جمله تمدید نشدن پروانه بهره‌برداری ، تمدید نکردن ضمانت نامه حسن انجام تعهدات و ... مجوزشان ابطال و امکان فعالیت در آن حوزه را ندارند.

گفتنی است در حال حاضر بدون احتساب منطقه آزاد اروند ۱۰۶ دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری در خوزستان مجوز فعالیت دارند که تعداد دفاتر فعال شهرستان اهواز ۶۵ مورد است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha