۱۸ خرداد ۱۴۰۲، ۷:۵۱
کد خبرنگار: 939
کد خبر: 85133883
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سهم بیش از ۸۴ درصدی بخش خصوصی در اشتغال استان زنجان

زنجان - ایرنا - معاون هماهنگی برنامه‌ و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان گفت: معادل ۸۴.۳ درصد از جمعیت شاغلان استان در بخش خصوصی و مابقی در بخش عمومی فعالیت می‌کنند که این نسبت در سطح کشور ۸۵.۳ درصد است.

خلیل قاسملو روز پنجشنبه گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس داده های منتشر شده از وضعیت اشتغال در این استان از سوی مرکز آمار ایران، شمار شاغلان استان در بخش خدمات طی سال گذشته ۲۳ هزار و ۹۰۸ نفر رشد داشته که این میزان نسبت به بخش های صنعت و کشاورزی بیشتر است.

وی ادامه داد: همچنین مقایسه شاغلان بخش‌های اقتصادی در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ نشان می‌دهد که به تعداد شاغلان در بخش کشاورزی ۷۳۷ نفر و در بخش صنعت نیز چهار هزار و ۶۶۳ نفر افزوده شده است.

قاسملو اظهار کرد: در مجموع برای امسال تعداد شاغلان بخش کشاورزی استان ۹۶ هزار و ۲۱۸ نفر، بخش صنعت ۱۲۶ هزار و ۹۵۲ نفر و بخش خدمات نیز ۱۵۵ هزار و ۳۱ نفر پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه سهم جمعیت شاغلان استان زنجان از جمعیت شاغلان کشور در سال ۱۴۰۱ معادل ۱.۵۹ درصد بوده است، گفت: سهم جمعیت بیکاران استان زنجان از جمعیت بیکاران کشور نیز در سال گذشته معادل ۱.۱۵ درصد گزارش شده است.

قاسملو گفت: سال گذشته معادل ۷.۵ درصد شاغلان استان یعنی ۲۸ هزار و ۳۶۵ نفر دارای اشتغال ناقص یعنی کمتر از ۴۴ ساعت در هفته بوده‌اند که این شاخص در سطح کشور ۹.۵ درصد گزارش شده است.

وی ادامه داد: معادل ۳۹.۹ درصد شاغلان استان یعنی ۱۵۰ هزار و ۹۰۰ نفر دارای اشتغال اشباع شده یعنی بیش از ۴۹ ساعت در هفته بوده اند که این شاخص در سطح کشور ۳۸ درصد است.

قاسملو گفت: ۷۷.۷ درصد از شاغلان استان مرد هستند در حالی که این نسبت در سطح کشور ۵۳ درصد است همچنین ۶۸ درصد از بیکاران استان نیز مرد هستند که این نسبت در سطح کشور ۷۰ درصد است.

قاسملو اظهار کرد : نرخ بیکاری سن ۱۸ تا ۳۵ ساله (جوانان) در استان زنجان ۱۱.۸ درصد بوده که این نسبت در سطح کشور ۱۶.۳ درصد گزارش شده است.

وی افزود: بر پایه اطلاعات منتشر شده از سوی مرکز آمار ایران، نرخ مشارکت زنان در فعالیت‌های اقتصادی استان زنجان ۲۲.۵ درصد و در سطح کشور ۱۳.۶ درصد است.

به گفته معاون هماهنگی برنامه‌ و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان بر اساس نتایج منتشر شده مرکز آمار ایران مربوط به وضعیت اشتغال در سال ۱۴۰۱، استان زنجان با ۶.۷ درصد نرخ بیکاری در جایگاه دوم کشور بعد از استان سمنان قرار گرفته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha