۱۸ خرداد ۱۴۰۲، ۵:۳۹
کد خبرنگار: 1385
کد خبر: 85133904
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دیپلمات‌های روس و سعودی درباره مسائل امنیتی رایزنی کردند

تهران- ایرنا- سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه و رید کریملی مدیر بخش برنامه‌ریزی سیاسی وزارت خارجه عربستان سعودی درباره عدم اشاعه سلاح‌های کشتار جمعی و مسائل امنیتی بین‌المللی رایزنی کردند.

به گزارش ایرنا به نقل از تاس، وزارت خارجه روسیه بامداد پنجشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: دو طرف در راستای تبادل آرا در زمینه‌های مورد علاقه، درباره تقویت امنیت بین‌الملل و منطقه به ویژه با تاکید بر منع اشاعه سلاح‌های کشتار جمعی رایزنی کردند.

این در حالی است که ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه چهارشنبه شب با «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان درباره ثبات بازار نفت تلفنی گفت وگو کرد.

پوتین و ولیعهد عربستان در تماسی تلفنی، علاوه بر گفت‌وگو در خصوص اوپک پلاس و موضوع نفت، درباره ایجاد روابط اقتصادی و پروژه‌های سرمایه‌گذاری و انرژی گفت‌وگو کردند.

تولیدکنندگان نفت اوپک پلاس روز یکشنبه (۱۳ خردادماه) تصمیم گرفتند میزان کاهش فعلی تولید نفت را تا پایان سال ۲۰۲۴ میلادی حفظ کنند که بزرگ‌ترین تولیدکننده نفت عضو اوپک و بزرگ‌ترین صادرکننده نفت خام جهان یعنی عربستان سعودی نیز اعلام کرد که بطور داوطلبانه تولید نفت خود را در ماه ژوئیه (تیر، مرداد) یک میلیون بشکه در روز کاهش می‌دهد و به حدود ۹ میلیون بشکه در روز می‌رساند.

آژانس بین‌المللی انرژی در سال جاری میلادی اعلام کرده بود که کاهش عرضه نفت، افزایش قیمت نفت و انرژی را در پی دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha