باغداران خراسان‌شمالی بیش از چهار هزار اصله درخت وقف کردند

بجنورد- ایرنا- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی گفت: باغداران استان بیش از چهار هزار اصله درخت در قالب طرح "شجره طیبه" برای توزیع میوه بین نیازمندان وقف کردند.  

مجید الهی راد روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در ﻃﺮح "ﺷﺠﺮه ﻃﯿﺒﻪ" یک یا چند درخت باغداران در قالب زکات مستحبی پلاک گذاری می شود و ﺛﻤﺮه آن در اﺧﺘﯿﺎر افراد نیازمند ﻗﺮار ﻣﯽ گیرد.

به گفته وی؛ ۵۳ باغدار خراسان شمالی در طرح "شجره طیبه" با کمیته امداد امام خمینی(ره) مشارکت دارند.

الهی راد بیان کرد: درختان سیب، گیلاس، هلو، پسته، بادام و گردو از جمله درخت های وقف شده در این طرح است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی یادآور شد: پارسال ۵۵ تن میوه از محل درختان طرح "شجره طیبه" بین نیازمندان خراسان شمالی توزیع شد.

وی با اشاره به مشارکت گسترده باغداران استان در این طرح، گفت: طرح "شجره طیبه" کاری خداپسندانه است که همزمان با سراسر کشور در خراسان شمالی نیز آغاز و با استقبال خوبی از سوی باغداران و کشاورزان استان مواجه شد.

الهی راد تصریح کرد: باغداران نیکوکار استان برای مشارکت در این طرح خداپسندانه می توانند به دبیرخانه شورای زکات در شهرستان ها مراجعه و ثبت نام کنند.

سطح اراضی کشاورزی و بایر خراسان شمالی ۴۰۰ هزار هکتار است، کل اراضی استان ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار هکتار است که اکنون ۱۳ درصد از این سطح به بخش کشاورزی اختصاص دارد و ۸۷ درصد نیز اراضی غیرکشاورزی است.

۴۸ هزار و ۴۹۳ هکتار از زمین های کشاورزی استان باغ است که سالانه بیش از ۳۱۵ هزار تن انواع محصول تولید می شود.

از ۷۶‬ نوع محصول تولیدی بخش کشاورزی این استان ۲۹ گونه آن باغی است و با توجه به شرایط اقلیمی استان انواع محصولات سردسیری و محصولات نیمه گرمسیری به عمل می آید.

استان خراسان شمالی با جمعیت یک میلیون نفری ۵۳ هزار و ۲۸۹ خانوار شامل ۱۰۶ هزار و ۲۶۲ مددجو زیر پوشش خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار دارند.

از این تعداد ۵۰ درصد آن را بانوان و مابقی را مردان تشکیل می دهند که ۶۶ درصد افراد زیر پوشش در مناطق روستایی و ۳۴ درصد هم در مناطق شهری استان ساکن هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha