۶ طرح محیط زیستی در همدان بهره برداری شد

همدان- ایرنا- همزمان با هفته محیط زیست ۱۰۲ طرح با حضور "علی سلاجقه" رییس سازمان حفاظت محیط زیست در ۱۹ استان بهره برداری شد که سهم همدان ۶ طرح است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیرکل حفاظت محیط زیست همدان روز پنجشنبه در آیین بهره برداری این طرح ها از طریق ارتباط ویدئویی با حضور معاون اول رئیس جمهور بیان کرد: این ۶ طرح شامل تصفیه خانه کشتارگاه دام و تصفیه خانه خشکبار هر یک با ظرفیت ۵۰ متر مکعب در ملایر، تصفیه خانه

دامداری دشت گل کردستان با ظرفیت ۷۰ متر مکعب در رزن، تصفیه خانه کاسپین کوهدشت با ظرفیت ۳۰۰ متر مکعب در نهاوند، تصفیه خانه فاضلاب بهداشتی کنسانتره اسدآباد با ظرفیت ۲۵ متر مکعب و تصفیه خانه دامداری کشت و صنعت میثاق فامنین است.

سیده مریم محمدی افزود: روش تصفیه این واحد ها به صورت پکیج، (آی.اف.ای. اس) لجن فعال یعنی شیمیایی، هوازی و بیولوژی است

وی با بیان اینکه برای بهره برداری از این طرح ها حدود ۱۵۰ میلیارد ریال هزینه شده اضافه کرد: مساحت پروژه های یاد شده بین ۵۰ تا یک هزار متر مربع متغیر است.

۶ طرح محیط زیستی در همدان بهره برداری شد

مدیرکل حفاظت محیط زیست همدان یادآوری کرد: سال گذشته بیشترین طرح های زیست محیطی به ویزه با نصب فیلتراسیون برای رفع آلایندگی صنایع، آلاینده هوا، رفع بوی نامطبوع و کاهش انواع آلودگی ها و دیگر آلاینده ها در این استان بهره برداری شد.

محمدی ادامه داد: یکی از مشکلات به وبژه در شهرستان ملایر و منطقه ازندریان آلودگی های ناشی از فعالیت واحدهای فروسلیس بود که در این باره با هماهنگی استانداری اقدامات خوبی انجام شده است.

وی گفت: علاوه بر افتتاح طرح های یاد شده با هدف کاهش میزان آلودگی نیز همه شهرستان های استان همدان به سیستم پایش کیفی هوا نیز مجهز شدند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست همدان افزود: شهرستان های رزن، فامنین و بهار امسال به ایستگاه پایش کیفی هوا مجهز شدند که برای خرید هر یک از دستگاه ها سه میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال هزینه شده است.

محمد افزود: این ایستگاه های پایش کیفی هوا قابلیت سنجش ذرات ۱۰ و ۲.۵ میکرون را دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha