برداشت آلبالو و گیلاس در شاهرود با پیش‌بینی ۱۵ درصد کاهش آغاز شد

شاهرود - ایرنا - رییس اداره جهاد کشاورزی شاهرود گفت: برداشت آلبالو و گیلاس در این شهرستان آغاز شد و تولید این محصولات با توجه به سرمازدگی و خسارت تگرگ با کاهش ۱۵ درصدی نسبت به سال گذشته پیش‌بینی می‌شود.

حمید آقابیگی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه برداشت آلبالو و گیلاس از سطح ۷۸۰ هکتار باغ‌های بارور شهرستان شاهرود آغاز شد، افزود: افزون بر هفت هزار تن برداشت این ۲ محصول از باغ‌های این شهرستان برآورد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ۲۷۰ هکتار از باغ‌های آلبالو و گیلاس در شاهرود غیربارور است، ابراز کرد: بر اساس نظر کارشناسان، امسال برداشت سه هزار و ۹۷۰ تن آلبالو و سه هزار و ۳۰ تن گیلاس از باغ‌های بارور پیش بینی می‌شود.

آقابیگی با بیان اینکه میانگین برداشت آلبالو ۸.۸ تن در هکتار است، اظهار کرد: میانگین برداشت گیلاس ۹.۲ تن در هر هکتار از باغ‌های این شهرستان است.

رییس اداره جهاد کشاورزی شاهرود ادامه داد: برداشت این ۲ محصول از ۱۵ خرداد آغاز شد و تا پایان تیرماه با توجه به شرایط کوهستانی منطقه ادامه دارد.

وی با بیان اینکه مدیریت تغذیه و تقویت بهتر باغ‌ها باید در دستور کار بهره برداران باشد، افزود: ارقام آلبالو مجاری، بوترمو، سیگانی و محلی از باغ‌های این شهرستان برداشت می‌شود.

آقابیگی با تاکید بر اینکه باغداران نسبت به بیمه کردن محصولات باغی اقدام کنند، ابراز کرد: مهمترین ارقام گیلاس، تک دانه و سیاه مشهد، SK، خوشه‌ای بینگ و صورتی است.

شهرستان شاهرود با دارا بودن ۲۲ هزار و ۵۰۰ هکتار باغ ۳۶ درصد از باغ‌های استان سمنان را به خود اختصاص داده است.

به گزارش ایرنا، ۱۹۸ هزار هکتار از وسعت زمین های استان سمنان را اراضی کشاورزی تشکیل می‌دهد که از این وسعت ۵۴ هزار هکتار باغ، ۱۱۰ هزار هکتار زراعت و بقیه در مرحله آیش است و حدود ۴۵ هزار بهره‌بردار در بخش کشاورزی فعالند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha