سنت حسنه وقف برای رفع تنش آبی روستاهای جزیره قشم کارگشاست

قشم - ایرنا - مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به اهمیت حضور و نقش آفرینی خیرین و نیکوکاران برای رفع تنش آبی مردم ساکن در روستاهای غرب این جزیره گفت: باید با ترویج و تبلیغ سنت حسنه وقف، شرایط حضور واقفان را برای انجام نذر و هبه ساخت آب‌شیرین‌کن و تامین آب شرب جزیره نشینان فراهم کنیم.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم، عادل پیغامی در آیین افزایش ظرفیت تولید آب‌شیرین‌کن باسعیدو با هدف تامین آب شرب روستاهای غرب جزیره اظهار داشت: مسوولیت تامین آب، آبرسانی و پرداخت یارانه تولید و توزیع در روستاهای جزیره قشم برعهده آبفای استان هرمزگان بوده و این نهاد به بخشی از وظایف ذاتی خود عمل نکرده است.

وی ادامه داد: با وجود کمبودها و سختی هایی که وجود دارد، سازمان منطقه آزاد قشم در راستای عمل به رسالت انسانی خود و ارایه خدمات به تمامی ساکنان جزیره، با پرداخت یارانه و انجام هزینه های مختلف برای رفع مشکلات و تنش آبی جزیره تلاش می کند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با بیان اینکه مسوولان تمامی دستگاه ها و سازمان ها باید برای خدمت به مردم تلاش کنند، تاکید کرد: به نتیجه رسیدن طرح ها و پیگیری اجرایی شدن آنها دارای اهمیت بالایی است و باید در خاطر داشت که بیان وعده هایی که عملی نشود به زیان اعتماد مردم به مسوولان و نظام می شود.

سنت حسنه وقف برای رفع تنش آبی روستاهای جزیره قشم کارگشاست

به گفته پیغامی؛ اقدام انقلابی متخصصان و مهندسان شرکت آب، برق و تاسیسات قشم برای ساخت، بازسازی و راه اندازی آب‌شیرین‌کن، عمل شایسته ای و قابل افتخاری است و امیدواریم با ادامه این مسیر، شرایط برای رفع تنش آبی جزیره فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه بخشی از مردم جزیره همچنان به علت فقدان آب شرب در تنگنا هستند، تصریح کرد: اقدامات و کارهای زیادی برای حل این مشکل در سال های گذشته انجام نشده است، اما نمی توان نسبت به مشکلات مردم بی توجه بود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم خاطرنشان کرد: اقدامات امروز این سازمان برای تامین آب روستاها، فعالیتی رایگان در راستای رسالت انسانی این سازمان و برای خدمت رسانی به مردم است.

وی توضیح داد: در حال حاضر بخش خصوصی آمادگی تامین آب مورد نیاز جزیره قشم را دارد همچنین امکان خرید آب از سازمان های دولتی مانند سازمان منطقه آزاد قشم دارای محدودیت هایی است که امیدواریم با همکاری آبفای استان هرمزگان و وزارت نیرو بتوانیم برای رفع مشکل آب جزیره اقدام کنیم.

پیغامی گفت: خدمت‌ رسانی به مردم وظیفه تمامی مسوولان است و با برنامه ریزی خوب صورت گرفته در آینده ای نزدیک ۲ دستگاه آب‌شیرین‌کن در روستاهای غرب جزیره به بهره برداری خواهد رسید.

سنت حسنه وقف برای رفع تنش آبی روستاهای جزیره قشم کارگشاست

به گزارش ایرنا، قشم با یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع به عنوان بزرگترین جزیره خلیج فارس به دلیل کاهش شدید بارش ها، در سه دهه گذشته همواره از بی آبی در رنج بود و تا چند سال پیش تامین آب مورد نیاز توسط بومیان با روش های سنتی همچون استفاده از آب انبارها صورت می گرفته است.

سنت حسنه وقف، راهبرد محوری اسلام در حل مشکلات، یکی از مظاهر مهم تمدن اسلامی و یک مسئله مهم اقتصادی برای جلوگیری از محرومیت است.

وقف معامله با خداست و بهترین راه برای به یادگار گذاشتن نام نیک در این دنیا و کسب ثواب در آخرت است.

سنت حسنه وقف موجب می شود تا برای همیشه آثار و خیرات بخشش مال و کمک به مردم به ویژه محرومان و نیازمندان شامل حال واقف شده و از بهره های معنوی و اُخروی آن سود برد.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha