فضای کار بخش خصوصی در آذربایجان‌غربی فراهم شود/تاثیر مثبت دیپلماسی بر رونق صادرات

ارومیه - ایرنا - استاندار آذربایجان غربی گفت: برنامه دولت سیزدهم، فراهم سازی فضای کار برای بخش خصوصی و زمینه سازی برای سرمایه گذاری است.

به گزارش ایرنا، محمدصادق معتمدیان روز پنجشنبه در نشست مشترک با اعضای هیات رییسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ارومیه با اعلام اینکه دولت رقیب بخش خصوصی نیست، افزود: از منابع نهادهای حاکمیتی برای سرمایه گذاری و بهبود فضای کسب و کار و رفع محرومیت ها استفاده می‌شود.

وی با تاکید بر جذب سرمایه های بخش خصوصی در حوزه مولدسازی و بهبود شاخص‌های توسعه، اظهار کرد: مدیران و دستگاه‌های اجرایی مکلف به روانسازی اجرای برنامه های دولت و حمایت از بخش خصوصی هستند.

استاندار آذربایجان غربی به ریل گذاری درست در حوزه اقتصادی و تکمیل زنجیره تولید در سطح استان نیز اشاره کرد و ادامه داد: از ظرفیت‌های چون مرز مشترک با سه کشور، گمرکات و فرودگاه‌ها برای توسعه استان و فضاسازی برای فعالیت بخش خصوصی استفاده شود.

معتمدیان با بیان اینکه افزایش تولید منجر به رونق اشتغالزایی خواهد شد، اضافه کرد: افزایش تولید نیازمند توسعه صادرات بوده و نباید در مرزها توقف داشته باشیم.

فضای کار برای بخش خصوصی در آذربایجان‌غربی فراهم شود/ تاثیر مثبت دیپلماسی بر رونق صادرات،

وی بر روان‌سازی روند صادرات از مرزهای استان، تاکید کرده و گفت: در کنار افزایش هماهنگی بین نهادها و دستگاه‌های متولی در مرزهای آذربایجان غربی، به دنبال توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل مرزی و چهار بانده کردن جاده های مرزی استان هستیم.

معتمدیان با بیان اینکه افزایش تولید منجر به رونق اشتغالزایی خواهد شد، تاکید کرد: افزایش تولید نیازمند توسعه صادرات بوده و نباید در مرزها توقف داشته باشیم.

استاندار آذربایجان غربی استفاده از مزیت‌های راه آهن در حوزه حمل و نقل بار را نیز ضروری دانست و یادآور شد: دولت با تامین زیرساخت‌ها، زمینه را برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در بهره برداری از حوزه حمل و نقل ریلی فراهم کرده است.

معتمدیان همچنین به تاثیر مثبت دیپلماسی منطقه ای در رونق صادرات استان اشاره کرد و افزود: بازگشایی مرزهای بیشتر و توسعه صادرات، از دستاوردهای همکاری‌های مشترک با همسایگان بوده و از پیوندهای فرهنگی با کشورهای همسایه باید برای رونق صادرات و حوزه اقتصادی استفاده شود.

وی با تاکید بر فعال سازی تشکل های صنفی و بخش خصوصی، ادامه داد: با برنامه ریزی درست در حوزه‌هایی چون سرمایه گذاری و احیای واحدهای راکد، شاهد کاهش بی سابقه نرخ بیکاری در آذربایجان غربی بودیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha