۱۸ خرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۲۴
کد خبرنگار: 851
کد خبر: 85134385
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

یک قلاده پلنگ در ارتفاعات اشکورات دیده شد

۱۸ خرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۲۴
کد خبر: 85134385
 یک قلاده پلنگ در ارتفاعات اشکورات دیده شد

رشت - ایرنا - مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان اعلام کرد: در پی گشت‌های مکرر ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان رودسر مستقر در پاسگاه محیطبانی اشکورات‌ و رصد کارشناسی نمایه‌های حضور گونه ارزشمند پلنگ مشاهده شد.

به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی و امور رسانه حفاظت محیط زیست گیلان به نقل از حمزه عشوری، مشاهده یک قلاده پلنگ در منطقه با پراکنش قابل قبول و قلمروهای مختلف نشان‌دهنده جمعیت رو به افزایش این گوشتخوار یکه‌تاز جنگل‌های شمال کشور است.
وی ادامه داد: پس از نصب دوربین در اطراف لاشه حیوان شکار شده به وسیله پلنگ، محیطبانان موفق به ضبط فیلم از حضور این حیوان شده‌اند.
عشوری با قدردانی از ماموران زحمتکش یگان حفاظت مستقر در پاسگاه اشکورات، گفت: در طول سه روز این دومین فیلم ضبط شده از پلنگ در اکوسیستم غنی منطقه حفاظت شده اشکورات بود.
وی تاکید کرد: اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رودسر از همه مردم این شهرستان تقاضای مساعدت برای حفظ حیات وحش منطقه را دارد تا در صورت مشاهده هرگونه تخلف در زمینه محیط زیست، مراتب را به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان و پاسگاه محیط‌بانی مستقر در اشکورات‌ و جواهردشت اطلاع دهند.
مدیر کل حفاظت محیط زیست استان‌گیلان در پایان تاکید کرد: حفاظت از عرصه‌های طبیعی و تنوع زیستی ارزشمند بدون حضور و همکاری مردم مقدور نخواهد بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha