۱۸ خرداد ۱۴۰۲، ۱۶:۱۹
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85134398
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حدود ۳۰ میلیمتر بارش رگباری در زنجان ثبت شد

۱۸ خرداد ۱۴۰۲، ۱۶:۱۹
کد خبر: 85134398
حدود ۳۰ میلیمتر بارش رگباری در زنجان ثبت شد

زنجان - ایرنا - مدیرکل هواشناسی استان زنجان گفت: میزان بارش در شهر زنجان تا ساعت ۱۵ امروز حدود ۳۰ میلیمتر گزارش شد که این میزان در ایستگاه دانشگاه زنجان ۲۱ میلیمتر بوده است.

محمدرضا رحمن نیا روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پیرو هشدار نارنجی شماره ۲۰ اداره کل هواشناسی استان مبنی بر وقوع بارش های رگباری و رعد و برق، از نخستین دقایق بامداد امروز شاهد ورود و فعالیت سامانه بارشی در مناطق مختلف استان بودیم.

وی اضافه کرد: اوج بارش های رگباری به همراه رعد و برق در شهر زنجان از ساعت ۱۲ تا ۱۳:۳۰ امروز به وقوع پیوست که طی این فاصله بارش قابل توجهی در ایستگاه هواشناسی شهر زنجان ثبت شد.

این مسوول ادامه داد: بارش های شدید رگباری موجب آبگرفتگی در برخی معابر شهری زنجان شد و مشکلاتی را در تردد شهروندان ایجاد کرد.

مدیرکل هواشناسی استان زنجان ادامه داد: بیشترین بارش امروز استان در شهر زنجان گزارش شد، هر چند گزارش هایی مبنی بر جریان مسیل های پر آب و سیلاب‌ها در روستاهای استان از جمله اند آباد زنجان نیز دریافت کردیم.

وی با تاکید بر اینکه فعالیت این سامانه بارشی تا اواخر شب در سطح استان ادامه دارد، اظهار داشت: این سامانه روز /جمعه/از استان خارج خواهد شد اما تا روز یکشنبه هفته آینده احتمال بارش و رگبارهای پراکنده و رعد و برق در مناطق مختلف استان دور از انتظار نیست.

به گفته این مسوول، شهروندان زنجانی در ۲۵ اردیبهشت سال ۸۶ نیز بارش ۴۴ میلیمتری را تجربه کرده بودند.

مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان نیز درخصوص بارش های رگباری زنجان گفت: با توجه به هشدار نارنج هواشناسی استان، مبنی بر وقوع بارش های رگباری این مهم به اعضای ستاد مدیریت بحران اعلام شده بود.

صفی اله کرامتی افزود:بارش شدید امروز شهر موجب آبگرفتکی برخی مناطق شهر زنجان شد که با همکاری دستگاه های بین‌ بخشی به ویژه شهرداری تا حدود زیادی برطرف گردید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha