۲ آزمایشگاه در استان کرمانشاه امسال موفق به کسب گواهینامه استاندارد ۱۷۰۲۵ شد

کرمانشاه- ایرنا- همزمان با روز جهانی تایید "صلاحیت" ۲ آزمایشگاه شرکت مارپیچ باختر و شرکت محورسازان زاگرس استان کرمانشاه موفق به کسب گواهینامه بین المللی استاندارد ۱۷۰۲۵ شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ معاون ارزیابی و انطباق اداره کل استاندارد کرمانشاه روز شنبه در مراسم افتتاح این آزمایشگاه‌ها گفت: مرکز ملی تایید صلاحیت ایران به عنوان مرجع رسمی، وظیفه اعتبار بخشی و تایید صلاحیت نهادهای ارزیابی و انطباق را بر عهده دارد.

محمد محمدنژاد در ادامه به برنامه مهم این نهاد برای ارتقاء آزمایشگاه‌های استانی به کسب گواهینامه بین المللی ۱۷۰۲۵ که اعتبار جهانی به تولیدات کشور در زمینه های مختلف می دهد، اشاره کرد و بیان داشت: مقرر شده به صورت هماهنگ در سراسر کشور برنامه افتتاحیه ۱۰۰ آزمایشگاه دارای گواهینامه ۱۷۰۲۵ برگزار شود.

۲ آزمایشگاه در استان کرمانشاه موفق به کسب گواهینامه استاندارد شد

وی حفظ و نگهداری اعتماد به زنجیره تامین، اطمینان پذیری به نوآوری و تکنولوژی های جدید، رفع موانع تجارت، ظهور مصرف کنندگان آگاه، حمایت از نیازهای حاکمیتی، استفاده از تکنولوژی از راه دور به منظور بهبود نتایج ممیزی و سازگاری با دنیای در حال تغییر را از جمله اهداف این نهاد برای ارتقاء آزمایشگاه های کشور به گواهینامه ۱۷۰۲۵ اعلام کرد.

محمدنژاد در پایان به شعار سال روز جهانی تایید "صلاحیت" اعتبار بخشی، حمایت از آینده تجارت جهانی اشاره کرد و گفت: در این راستا اداره کل استاندارد استان کرمانشاه طی نامه های متعدد به آزمایشگاه های استان در راستای کسب گواهینامه ۱۷۰۲۵ نسبت به اطلاع رسانی های لازم و فعالیت های ترویجی اقدام کرده است.

مدیر آزمایشگاه شرکت محور سازان زاگرس در مراسم افتتاح آزمایشگاه این شرکت به گواهینامه ۱۷۰۲۵ گفت: آزمایشگاه شرکت محور سازان زاگرس ۱۰ سال است به عنوان آزمایشگاه همکار با اداره کل استاندارد کرمانشاه فعالیت می کند و در ماه گذشته موفق به اخذ گواهینامه بین المللی ۱۷۰۲۵ شد که مطمئنا مزیت فراوانی برای تولیدات شرکت خواهد داشت.

پگاه آینه در ادامه به روند اخذ گواهینامه ۱۷۰۲۵ آزمایشگاه این شرکت در ۲ سال گذشته اشاره کرد و افزود: آزمایشگاه این شرکت توانایی تست و آزمایش انواع سیبک های کروی و خودرویی را دارد حتی می تواند به سایر واحدهای تولیدی استان در این زمینه خدمات آزمایش سنجی ارایه دهد و آنها را برای تایید به آزمایشگاه های خارج استان بی نیاز کند.

۲ آزمایشگاه در استان کرمانشاه موفق به کسب گواهینامه استاندارد شد

وی به دستگاه عیار سنجی فلزات این آزمایشگاه در شرکت محور سازان زاگرس اشاره کرد اظهار داشت: این دستگاه طبق استاندارد خاصی؛ خلوص و کیفیت آلیاژ انواع فلزات را تست و آزمایش می کند.

آینه همچنین به وجود دستگاه هایی برای سخت سنجی، مقاومت سنجی، دما سنجی ( تایید مقاومت تولیدات در دماهای خیلی پایین و بالا) برای کنترل کیفیت تولیدات و فلزات اشاره کرد.

مدیرعامل شرکت مارپیچ باختر در مراسم تحویل گواهینامه ۱۷۰۲۵ این شرکت؛ به همکاری ۱۰ ساله آزمایشگاه با اداره کل استاندارد استان اشاره کرد و گفت: تولیدات این شرکت از قبل؛ تایید استاندارد و صلاحیت خودرو سازان مانند سایپا و سازه گستر را دارد و از سال گذشته نیز برای اخذ گواهینامه بین المللی ۱۷۰۲۵ اقدام کرده ایم که امسال موفق به کسب این گواهینامه معتبر شدیم.

۲ آزمایشگاه در استان کرمانشاه موفق به کسب گواهینامه استاندارد شد

وی بیان داشت: آزمایشگاه شرکت مارپیچ باختر کرمانشاه در زمینه سیبک و خودرو، نیروی محرکه، مفصل فرمان در زمینه سختی سنجی ها و یکسری استانداردهایی که اداره استاندارد تعریف کرده فعالیت می کند.

استان کرمانشاه ۱۶ آزمایشگاه ۱۷۰۲۵ دارد

رییس اداره تایید صلاحیت استاندارد استان کرمانشاه نیز در حاشیه این مراسم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: در حال حاضر در استان ۴۴ آزمایشگاه در زمینه های مختلف صنایع غذایی، کشاورزی، شیمی و پتروشیمی، خودرو و نیروی محرکه، ساختمانی و معدنی و دیگر حوزه ها فعالیت می کنند که از این تعداد ۱۶ آزمایشگاه موفق به اخذ گواهینامه ۱۷۰۲۵ شدند.

۲ آزمایشگاه در استان کرمانشاه موفق به کسب گواهینامه استاندارد شد

لعیا جمشیدی بیان داشت: گواهینامه ۱۷۰۲۵ استاندارد بین المللی است که به دارندگان آنها اعتبار بین المللی می دهد و طبق برنامه مرکز ملی تایید صلاحیت ایران تا سال ۱۴۰۴ باید تمام آزمایشگاه های کشور؛ گواهینامه های استاندارد استانی خود را به گواهینامه ۱۷۰۲۵ ارتقا دهند.

وی در ادامه اظهار داشت: در چند نوبت به همه آزمایشگاه های استان برای تبدیل گواهینامه استاندارد استانی گواهینامه ۱۷۰۲۵ نامه ارسال شده که تاکنون ۱۶ مورد آنها اقدام کردند.

جمشیدی افزود: گواهینامه های استاندارد استانی از این پس مرحله به مرحله باطل می شود؛ زیرا باید گواهینامه ۱۷۰۲۵ اخذ کنند.

در استان کرمانشاه بیش از یک هزار واحد تولیدی و صنعتی با بیش از ۳۰ هزار نفر نیروی کار فعال است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha