پرداخت ۵۰۰ میلیارد تومان از مصوبات سفر اول رییس جمهور به کشاورزی آذربایجان شرقی

مراغه - ایرنا - سرپرست وزارت جهادکشاورزی گفت: از مجموع ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب دور اول سفر رییس جمهور به استان در حوزه کشاورزی، ۵۰۰ میلیارد تومان پرداخت شد.

به گزارش ایرنا، سیدمحمد آقامیری روز پنجشنبه در دومین سفر هیات دولت به آذربایجان شرقی و در حاشیه بازدید از طرح‌های کشاورزی عجب‌شیر در گفت و گو با خبرنگاران افزود: بقیه این اعتبار مصوب نیز پرداخت می شود.

وی اظهار کرد: علاوه بر مصوبات در نظر گرفته شده، ۳۰۰ میلیارد تومان برای اراضی پایاب کشاورزی در نظر گرفته شده است.

سرپرست وزارت جهادکشاورزی با اشاره به اینکه برای گلخانه‌های مستقر در شهرک‌های گلخانه‌ای تسهیلات سرمایه در گردش تعلق می‌گیرد، گفت: بر این اساس علاوه بر مصوبات قبلی، مبلغ ۲۵ میلیارد تومان تسهیلات به گلخانه‌داران شهرک های گلخانه ای عجبشیر اختصاص می‌یابد.

آقامیری، ادامه داد: بازدیدهای دور دوم سفر رییس جمهور برای بررسی اجرای پروژه‌های در دست اقدام، رفع مشکلات و ارزیابی آن ها است تا با آسیب‌شناسی نقاط ضعف پیشرفت پروژه‌ها سرعت گیرد.

وی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین وظایف مدیریت کشاورزی حمایت از محصولات در مواجهه با بلایای طبیعی است، یادآور شد: با بیمه باغات در شهرستان عجب‌شیر تلاش شد از باغداران در برابر آسیب تگرگ، حمایت شود.

آقامیری، افزود: در باغات بدون بیمه نیز تلاش می‌شود، از طریق سازمان مدیریت بحران پس از ارزیابی، بخشی از خسارت پرداخت شود.

به گزارش ایرنا، سرپرست وزارت جهاد کشاورزی به عنوان نماینده رییس جمهور در سفر به شهرستان عجبشیر از شهرک مسکن مهر دانالو بازدید کرد و در جریان مشکلات و مسایل این شهرک قرار گرفت.

شهرک گلخانه‌ای عجب شیر به مساحت ۳۹ هکتار واقع در اراضی روستای شیشوان که ۱۰۰ درصد زیرساخت های آن شامل جاده دسترسی و شبکه معابر داخلی، جدول گذاری و هدایت آبهای سطحی، حفر و تجهیز چهار حلقه چاه ، خط انتقال آب ، استخر ذخیره و شبکه توزیع آب داخلی، خط انتقال و ایستگاه تقلیل فشار گاز و شبکه توزیع داخلی گاز ، نیرو رسانی و شبکه توزیع برق ۲۰کیلو ولت و فنس کشی کل شهرک اجرا و به اتمام رسیده است.

کل شهرک به تعداد ۵۰ قطعه عمدتا پنج هزار متری و تعدادی نیز ۶ هزار و ۵۰۰ و هفت هزار و ۵۰۰ متری قطعه بندی و تمامی قطعات به متقاضیان سرمایه گذاری واگذار و قرارداد اجاره به شرط تملیک منعقد شده است.

عملیات ساخت سازه طی سال های اخیر توسط سرمایه گذاران شروع شده و تاکنون تعداد ۶ واحد گلخانه ای به مساحت پنج هکتار ساخته شده و آماده بهره برداری است.

۲ واحد گلخانه ای کشت شده و روزانه ۴۰۰ کیلوگرم توت فرنگی و یک هزار و ۵۰۰ کیلوگرم خیار روانه بازار می شود.

برای اجرای سازه ها و تولید در واحدهای به بهره برداری رسیده هم اکنون ۷۵ نفر به طور ثابت و حدود ۲۰ نفر متغیر جمعاً ۹۵ نفر مشغول بکار هستند.

حجم سرمایه گذاری انجام شده تا کنون ۱۲۰ میلیارد تومان و پیش بینی سرمایه گذاری برای اتمام پروژه ۴۵۰ میلیارد تومان است.

تقریباً ۹۵ درصد تسهیلات مصوب شده قبلی بالغ بر ۶۷ میلیارد ریال طی ۲ سال اخیر پرداخت شده است.

به گزارش ایرنا، در این سفر ۷۳ پروژه بخش کشاورزی با اعتباری بالغ بر ۱۰ هزار و ۲۷۱ میلیارد ریال و ایجاد و تثبیت اشتغال برای ۴۱ هزار و ۳۲۳ نفر در بیش از ۱۰ هزار و ۹۸۰ هکتار از اراضی استان افتتاح می شود.

آیت الله سیدابراهیم رییسی در قالب پنجمین سفر از دور دوم سفرهای استانی به آذربایجان شرقی سفر کرده است.

از مجموع اعتبارات۱۹ هزار و ۳۷۳ میلیارد تومانی سفر اول رئیس جمهور به آذربایجان شرقی تاکنون هشت هزار میلیارد تومان اختصاص یافته و برخی از مگاپروژه های استان که در سال های گذشته متوقف شده بود با تزریق اعتبارات از محل منابع سفر استانی فعال شده و در حال پیشرفت است

میانگین پیشرفت فیزیکی پروژه ها ۶۲ درصد است.

تعهد استان برای اجرای پروژه‌ها در سال اول تعداد ۲۷ پروژه بود که در این راستا برای ۱۲ پروژه تخصیص ۱۰۰ و بیشتر از ۱۰۰ درصدی محقق شده و عملیات ۱۵ پروژه نیز به اتمام رسیده است.

در سفر اول رئیس جمهور به آذربایجان شرقی ۱۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای واحدهای تولیدی و خدماتی در چهار بخش گردشگری، صنعت، کشاورزی و پارک علم و فناوری در نظر گرفته و مقرر شد طی ۲ سال پرداخت شود که ۶ هزار میلیارد تومان مربوط به سال اول به صورت کامل پرداخت شده است

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha