واحد تولید گازوئیل یورو ۵ پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس وارد مدار شد

بندرعباس - ایرنا - مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج فارس گفت: واحد تولید گازوئیل یورو ۵ در این پالایشگاه هم اکنون وارد مدار شده که استانداردهای زیست محیطی را دارد.

به گزارش ایرنا، علیرضا جعفرپور بروجنی روز پنجشنبه در آیین بهره‌برداری از ۱۰۲ پروژه زیست محیطی افزود: پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس برای کشور دارای جایگاهی حیاتی است، برهمین اساس مسائل توسعه‌ای با جدیت دنبال می‌شود و در اقدامی که از سال گذشته آغاز کردیم یک واحد تصفیه دیزل را آماده راه‌اندازی کردیم که به صورت آزمایشی وارد مدار شده و در انتظار افتتاح رسمی آن هستیم.

وی بیان کرد: در این مرحله حدود ۴۲ هزار بشکه گازوئیل تولیدی نفت ستاره، تبدیل به گازوئیل یورو ۵ خواهد شد که استانداردهای زیست محیطی را دارد و گوگرد آن نیز زیر حد استاندارد است‌.

مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج فارس اظهار کرد: نفت ستاره خلیج‌فارس با دارا بودن حدود ۲۰ درصد از ظرفیت پالایشی کشور، ۴۰ درصد بنزین کشور را تولید می‌کند که بنزین یورو ۵ بوده و از لحاظ سولفور حتی استاندارد بسیار بالایی دارد.

جعفرپور همچنین به مجوزهای محیط زیستی اشاره کرد و گفت: هیچ‌کس به دنبال این نیست که بدون مجوز کاری را شروع کند اما گاهی سخت‌گیری‌ها و یا زمان‌بر بودن فرآیندها، کارها را سخت می‌کند.

سال ۱۳۸۰ در پالایشگاه اصفهان، مستر پلن پالایشگاه کلید خورد که تقریبا این طرح ۱۹ سال درگیر مسائل محیط‌ زیست بود و تعلل‌ها باعث شد برخی کشورها از ما جلوتر بزنند؛ حتی بنا داشتیم گازوئیل تولیدی در پالایشگاه اصفهان را که هشت هزار ppm گوگرد دارد را تصفیه کرده و به صورت تصفیه شده در کشور استفاده کنیم که این طرح نیز بعد از گذشت ۲۰ سال، پارسال افتتاح شد.

وی یادآورشد: باید کمی چابک‌تر عمل کرد، چرا که زمان برخی مجوزها بسیار مهم است و لازم است سازمان محیط‌ زیست در صدور مجوزها تسریع داشته باشند تا فرصت‌ها از بین نرود که از کشورهای همسایه عقب بیافتیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha